Czy wniosek o objęcie dobrowolnym ubezpieczeniem chorobowym zleceniobiorcy można przyjąć w sposób dorozumiany?
Obowiązek zgłoszenia do ubezpieczeń społecznych osoby wykonującej pracę na podstawie umowy zlecenia należy do płatnika składek - zleceniodawcy. Na termin wywiązania się z tego obowiązku przez płatnika zleceniobiorca nie ma wpływu. Uchybienie terminowi zgłoszenia do dobrowolnego ubezpieczenia chorobowego nie powinno więc wywoływać negatywnych dla zleceniobiorcy skutków.
Ponieważ objęcie ubezpieczeniem chorobowym, które dla zleceniobiorcy jest dobrowolne, następuje nie wcześniej niż od dnia złożenia wniosku, wątpliwości budzi sytuacja, gdy z winy płatnika zgłoszenie do tego ubezpieczenia zostanie dokonane po upływie ustawowego terminu, w związku z czym zleceniobiorca zostaje nim objęty od daty późniejszej niż było to jego zamiarem.
Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych
- Codzienne aktualności prawne
- Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
- Bogatą bibliotekę materiałów wideo
- Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty
Masz już konto? Zaloguj się