Interpretacja indywidualna z dnia 29 września 2026 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0113-KDIPT1-3.4012.723.2026.1.MK
Interpretacja indywidualna – stanowisko prawidłowe
Szanowna Pani,
stwierdzam, że Pani stanowisko w sprawie oceny skutków podatkowych opisanego zdarzenia przyszłego w podatku od towarów i usług jest prawidłowe.
Zakres wniosku o wydanie interpretacji indywidualne
28 lipca 2026 r. wpłynął Pani wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej w zakresie, zastosowania zwolnienia z opodatkowania podatkiem od towarów i usług na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 10 ustawy sprzedaży działki zabudowanej nr 1.
Treść wniosku jest następująca:
Opis zdarzenia przyszłego
Wnioskodawczyni od 01.01.1997 r. prowadzi działalność gospodarczą. Wnioskodawczyni posługuje się NIP: ... Od dnia 1 czerwca 2001 r. Wnioskodawczyni przysługuje status czynnego podatnika VAT. Przeważającym przedmiotem działalności gospodarczej Wnioskodawczyni jest: Sprzedaż detaliczna pozostałych nowych wyrobów prowadzona w wyspecjalizowanych sklepach (PKD 2007: 47.78.Z). Wnioskodawczyni podlega nieograniczonemu obowiązkowi podatkowemu w Polsce w rozumieniu art. 3 ust. 1 ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych (t.j. Dz. U. z 2026 r. poz. 592 z późn. zm.).W 2002 r.
Wnioskodawczyni nabyła wraz z mężem nieruchomość. Umowa w formie aktu notarialnego (Repertorium A nr ...) została zawarta w dniu 24.10.2002 r. między Wnioskodawczynią i jej mężem, a ... i ... działającymi w imieniu ... Spółka Akcyjna z siedzibą w .... Przedmiotem umowy było prawo wieczystego użytkowania działki gruntu 1 o powierzchni 21 arów 89 m, wraz z prawem własności budynków i budowli stanowiących odrębną nieruchomość położoną przy ulicy .... Łączna cena sprzedaży w kwocie 305.000,00 zł zawierała cenę sprzedaży naniesień budowlanych w kwocie 213.000,00 zł oraz cenę sprzedaży prawa użytkowania wieczystego gruntu w kwocie 92.000,00 zł. ... i ..., działający w imieniu i na rzecz ... S.A. oświadczyli, że reprezentowana przez nich spółka, jest podatnikiem podatku od towarów i usług, w rozumieniu art. 5 ust. 1 pkt. 1 ustawy z dnia 8.01.1993 r., o podatku od towarów i usług oraz o podatku akcyzowym, a objęta aktem sprzedaż naniesień budowlanych jest zwolniona od podatku od towarów i usług, stosownie do art. 7 ust. 1 pkt. 5 powołanej ustawy, jako sprzedaż towarów używanych, dokonana przez właściciela, w stosunku do których to towarów nie przysługiwało sprzedającemu prawo do obniżenia podatku należnego o podatek naliczony. W roku 2007 Wnioskodawczyni nabyła wraz z mężem od Skarbu Państwa, w trybie bezprzetargowym działką gruntu nr 1. Umowa sprzedaży została zawarta w formie aktu notarialnego Repertorium A nr ... w dniu 28.12.2007 r. miedzy Państwem a ... działającym w imieniu i na rzecz Skarbu Państwa. Określona w akcie notarialnym cena nabycia w kwocie 157.671,58 zł zawierała cenę netto 129.239,00 zł oraz podatek VAT według stawki 22% w kwocie 28.432,58 zł. W tym samym dniu Urząd Miasta ... wystawił fakturę numer ... na firmę „...”; ... (..., ul. ...), której przedmiotem sprzedaży była wskazana w akcie nieruchomość.
Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych
- Codzienne aktualności prawne
- Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
- Bogatą bibliotekę materiałów wideo
- Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty
