Koniec obowiązku przechowywania papierowych zgłoszeń do ubezpieczeń społecznych
Od 4 listopada 2025 r. płatnicy składek nie muszą już przechowywać w formie papierowej dokumentów zgłoszeniowych do ubezpieczeń społecznych i zdrowotnego przesłanych do ZUS drogą elektroniczną. Okres przechowywania tych dokumentów wynosił dotychczas 5 lat i został uchylony.
Jednym z obowiązków płatników składek było przechowywanie papierowych dokumentów zgłoszeniowych, które zostały przekazane do ZUS drogą elektroniczną. W konsekwencji dokumenty te, mimo iż znajdowały się już w systemie informatycznym ZUS i kadrowo-płacowym, jednocześnie należało archiwizować fizycznie, i to przez okres 5 lat. Nowelizacja ustawy z 13 października 1998 r. o systemie ubezpieczeń społecznych (dalej: ustawa systemowa) zwalnia przedsiębiorców z tego obowiązku.
Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych
- Codzienne aktualności prawne
- Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
- Bogatą bibliotekę materiałów wideo
- Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty
Masz już konto? Zaloguj się
