Jak rozliczyć w księgach rachunkowych straty i koszty dotyczące aktywów obrotowych związane z powodzią błyskawiczną
PROBLEM
Zakład produkcyjny naszej spółki ucierpiał w wyniku gwałtownych deszczy i związanych z nimi podtopieniami (powódź błyskawiczna). Zdarzenie to spowodowało zniszczenia w zapasach – zarówno w materiałach, jak i w wyrobach gotowych. Jednocześnie ponieśliśmy istotne koszty związane z likwidacją skutków tego zdarzenia, w tym wydatki na wynajem specjalistycznego sprzętu (pomp), usługi porządkowe i dezynfekcyjne. W jaki sposób poprawnie ująć te zdarzenia w księgach rachunkowych – zarówno pod względem bilansowym, jak i podatkowym – zgodnie z obowiązującymi przepisami.
Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych
- Codzienne aktualności prawne
- Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
- Bogatą bibliotekę materiałów wideo
- Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty
Masz już konto? Zaloguj się
