Utrzymanie czystości i porządku w gminach - stanowisko Regionalnej Izby Obrachunkowej w Łodzi z dnia 10 lutego 2025 r. sygnatura WA 4120-6/2025-w
W odpowiedzi na pismo Pana Prezydenta z dnia 7 stycznia 2025r. zawierające wniosek
o udzielenie wyjaśnienia odnośnie kwestii związanych ze stosowaniem przepisów ustawy
o utrzymaniu czystości i porządku w gminach – uprzejmie informuję:
ze skierowanego do Izby pisma wynika, że
1. Miasto w ramach podpisanej z przedsiębiorcą umową dokonuje sprzedaży surowców
wtórnych w postaci frakcji odpadów ze szkła odebranych od mieszkańców Miasta
w ramach systemu gospodarowania odpadami komunalnymi. Z tego tytułu do budżetu
Miasta wpływają dochody z tytułu ich sprzedaży, które Miasto zamierza przeznaczyć na
pokrycie wydatków (kosztów) związanych z systemem gospodarowania odpadami
komunalnymi.
2. Prezydent Miasta w toku postępowania administracyjnego w oparciu o przepisy ustawy
o utrzymaniu czystości i porządku na terenie gminy z tytułu nakładanych kar
administracyjnych za nieosiągnięcie przez przedsiębiorców wymaganych poziomów
przygotowania do ponownego użycia i recyklingu, ograniczenia masy odpadów
komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania oraz
Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych
- Codzienne aktualności prawne
- Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
- Bogatą bibliotekę materiałów wideo
- Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty
