Rozstrzygnięcie w sprawie bezczynności Prezesa URE w rozpoznaniu wniosku o koncesję na wytwarzanie energii elektrycznej - Wyrok NSA z dnia 1 kwietnia 2025 r., sygn. II GSK 2801/24
Bezczynność organu administracyjnego uzasadnia zobowiązanie do rozpatrzenia wniosku koncesyjnego, gdy niewykazane zostały ustawowe podstawy i braki formalne uniemożliwiające jego merytoryczne rozpoznanie.
Naczelny Sąd Administracyjny w składzie: Przewodniczący Sędzia NSA Joanna Sieńczyło-Chlabicz Sędzia NSA Dorota Dąbek Sędzia del. WSA Wojciech Sawczuk (spr.) po rozpoznaniu w dniu 1 kwietnia 2025 r. na posiedzeniu niejawnym w Izbie Gospodarczej skargi kasacyjnej Prezesa Urzędu Regulacji Energetyki od wyroku Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Warszawie z dnia 11 lipca 2024 r. sygn. akt VI SAB/Wa 29/24 w sprawie ze skargi E. Sp. z o.o. w K. na bezczynność Prezesa Urzędu Regulacji Energetyki w przedmiocie bezczynności organu w przedmiocie rozpoznania wniosku o udzielenie koncesji na wytwarzanie energii elektrycznej w instalacji odnawialnego źródła energii 1. uchyla punkt 3 zaskarżonego wyroku i zobowiązuje Prezesa Urzędu Regulacji Energetyki do rozpoznania wniosku z dnia 19 grudnia 2019 r. o udzielenie koncesji na wytwarzanie energii elektrycznej w instalacji odnawialnego źródła energii - elektrowni wiatrowej o mocy zainstalowanej elektrycznej 1,5 MW, położonego na nieruchomości stanowiącej część działki gruntu numer [...], obręb C., gmina S., powiat c., województwo m. ("EW C.") w terminie 30 dni od dnia otrzymania odpisu prawomocnego wyroku wraz z aktami administracyjnymi, 2. w pozostałym zakresie skargę kasacyjną oddala, 3. odstępuje od zasądzenia zwrotu kosztów postępowania kasacyjnego w całości.
Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych
- Codzienne aktualności prawne
- Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
- Bogatą bibliotekę materiałów wideo
- Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty
