Interpretacja indywidualna z dnia 7 kwietnia 2025 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0113-KDIPT1-1.4012.133.2025.1.RG
Interpretacja indywidualna – stanowisko prawidłowe
Szanowni Państwo,
stwierdzam, że Państwastanowisko w sprawie oceny skutków podatkowych opisanego zdarzenia przyszłego w podatku od towarów i usług jest prawidłowe.
Zakres wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej
8 lutego 2025 r. wpłynął Państwa wniosek z 29 stycznia 2025 r. o wydanie interpretacji indywidualnej, który dotyczy braku prawa do odliczenia podatku naliczonego w związku z realizacją projektu pn. „…”.
Treść wniosku jest następująca:
Opis zdarzenia przyszłego
Miasto … realizuje projekt pn. „…” w ramach Programu Fundusze Europejskie dla … 2021-2027, Priorytetu V Zrównoważona mobilność miejska, Działania 5.3 Wspieranie strategii niskoemisyjnych (typ projektu 1).
Miasto … dnia ….07.2023 r. podpisało z Województwem … reprezentowanym przez Zarząd Województwa … umowę nr … o dofinansowanie projektu.
Głównym celem projektu jest przygotowanie Planu Zrównoważonej Mobilności Miejskiej, który będzie dopasowany do indywidualnych potrzeb i uwarunkowań Miejskiego Obszaru Funkcjonalnego …. Plan zawierać będzie cele strategiczne w perspektywie 12 lat – specyficzne dla MOF ….
Należy zaznaczyć, że Plan Zrównoważonej Mobilności Miejskiej (SUMP) to dokument strategiczny, który przygotowany jest w celu standaryzacji procesu mobilności miejskiej na terenie wyznaczonego obszaru. Swoim charakterem przypomina plan zagospodarowania przestrzennego, strategię rozwoju miasta lub plan rewitalizacji. Z planu SUMP korzystać będą mieszkańcy, instytucje, potencjalni beneficjenci środków unijnych na danym obszarze, w tym gminy. Posiadanie takiego dokumentu m.in. daje podstawę (dodatkowe punkty oceny wniosków o dofinansowanie) potencjalnym inwestorom (w obszarze prywatnym i samorządowym) do pozyskania środków z UE na realizację inwestycji we wskazanym obszarze, w obrębie szeroko pojętego transportu lokalnego.
Plan Zrównoważonej Mobilności Miejskiej dla Miejskiego Obszaru Funkcjonalnego … uwzględniać będzie m.in. planowanie przestrzenne zorientowane na transport oraz redukcję popytu na transport, poprawę konkurencyjności transportu niezmotoryzowanego, poprawę konkurencyjności transportu publicznego, uspakajanie i poprawę bezpieczeństwa ruchu drogowego, politykę parkingową, a także zmniejszanie wpływu transportu na środowisko.
Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych
- Codzienne aktualności prawne
- Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
- Bogatą bibliotekę materiałów wideo
- Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty
