Interpretacja indywidualna z dnia 26 lutego 2025 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0114-KDIP1-3.4012.824.2024.1.JG
Sposób wystawiania i wydawania nabywcom paragonów fiskalnych.
Interpretacja indywidualna – stanowisko nieprawidłowe
Szanowni Państwo,
stwierdzam, że Państwa stanowisko w sprawie oceny skutków podatkowych opisanego zdarzenia przyszłego w podatku od towarów i usług jest nieprawidłowe.
Zakres wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej
30 listopada 2024 r. wpłynął Państwa wniosek z 28 listopada 2024 r. o wydanie interpretacji indywidualnej, który dotyczy sposobu wystawiania i wydawania nabywcom paragonów fiskalnych.
Treść wniosku jest następująca:
Opis zdarzenia przyszłego
Uwagi ogólne.
Przedmiotem przeważającej działalności Zainteresowanego będącego stroną postępowania (dalej: Spółka, Wnioskodawca) jest działalność agencji reklamowych sklasyfikowana jako PKD 73.11.Z. Spółka jest czynnym podatnikiem VAT. Specjalizuje się w usługach marketingowych oraz w usługach w zakresie wsparcia procesów sprzedaży. Realizowane usługi obejmują usługi wsparcia konsultantów sprzedaży, promocji marek i produktów w punktach ich sprzedaży, organizację programów konsumenckich, organizację imprez marketingowych (event marketing), usługi merchandisingu, usługi audytu retail oraz zarządzanie strukturami handlowymi.
Spółka nawiązała współpracę z (…) sp. z o.o. (dalej: Kontrahent) zajmującym się sprzedażą hurtową wyrobów tytoniowych oraz rekwizytów tytoniowych, w tym urządzeń (...) służących do podgrzewania tytoniu. Spółka współpracuje z Kontrahentem w zakresie:
- świadczenia przez Spółkę usług na rzecz Kontrahenta oraz
- nabycia przez Spółkę wyrobów tytoniowych od Kontrahenta.
Współpraca następuje wg zasad przewidzianych w umowach zawartych pomiędzy Spółką a Kontrahentem oraz na podstawie ustaleń operacyjnych.
Ramowe zasady współpracy z Kontrahentem.
25 stycznia 2019 r. Spółka, jako Zleceniobiorca, zawarła z Kontrahentem (Zleceniodawcą) umowę o świadczenie usług (dalej: Umowa o świadczenie usług). Przedmiotem Umowy o świadczenie usług jest ustalenie ogólnych (ramowych) zasad współpracy, dotyczących przeprowadzania i koordynacji przez Spółkę niepublicznych akcji wspierających sprzedaż, organizowanych przez Zleceniodawcę na terytorium Polski w okresie obowiązywania Umowy, polegających w szczególności na przekazywaniu niepublicznej informacji konsumenckiej pełnoletnim konsumentom wyrobów tytoniowych, tak aby osoby trzecie niebędące konsumentami wyrobów tytoniowych nie mogły zapoznać się z jej treścią. W szczególności, przedmiotem Umowy o świadczenie usług jest ustalenie zasad w zakresie organizacji i koordynacji działań realizowanych z udziałem hostess (Brand Masterów) i koordynatorów (Supervisorów), skierowanych przez Spółkę do przeprowadzenia danej akcji zgodnie z zamówieniem Zleceniodawcy.
Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych
- Codzienne aktualności prawne
- Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
- Bogatą bibliotekę materiałów wideo
- Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty
