Interpretacja indywidualna z dnia 13 grudnia 2024 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0113-KDIPT1-2.4012.815.2024.1.MC
Możliwość dokonania korekty VAT naliczonego na podstawie ustawy o VAT w związku ze zmianą przeznaczenia użytkowania: - środka trwałego (budynku) na podstawie art. 91 ust. 7 i 7a ustawy o VAT, - wyposażenia na podstawie art. 91 ust. 7 i 7c ustawy o VAT.
Interpretacja indywidualna – stanowisko prawidłowe
Szanowni Państwo,
stwierdzam, że Państwa stanowisko w sprawie oceny skutków podatkowych opisanego stanu faktycznego w podatku od towarów i usług jest prawidłowe.
Zakres wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej
7 października 2024 r. wpłynął Państwa wniosek z 4 października 2024 r. o wydanie interpretacji indywidualnej, który dotyczy możliwości dokonania korekty VAT naliczonego na podstawie ustawy o VAT w związku ze zmianą przeznaczenia użytkowania:
-środka trwałego (budynku) na podstawie art. 91 ust. 7 i 7a ustawy o VAT,
-wyposażenia na podstawie art. 91 ust. 7 i 7c ustawy o VAT.
Treść wniosku jest następująca:
Opisstanu faktycznego
… dalej Spółdzielnia zwraca się z prośbą o wydanie interpretacji podatkowej w zakresie podatku VAT na podstawie ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (publikacja: Dz. U. z 2023 r. poz. 1570 ze zm.) zwana dalej ustawą o VAT.
STAN FAKTYCZNY:
Spółdzielnia jest czynnym podatnikiem VAT. Spółdzielnia w swoim majątku posiada budynek, będący jego środkiem trwałym i własnością, który wykorzystywany jest do prowadzenia działalności gospodarczej. Budynek ma osobne wejścia, gdzie na pierwszym poziomie prowadzony jest sklep spożywczy. Drugi poziom przez wiele lat (więcej niż 10) był wynajmowany innym firmom. W 2022 roku po wypowiedzeniu umowy najmu kolejnemu kontrahentowi Zarząd Spółdzielni postanowił, zgodnie ze Statutem przeznaczyć ww. poziom budynku na „nową działalność” - na działalność przedszkolną (PKD 85.10.Z, nieprowadzoną do tej pory przez Spółdzielnię). W związku z powyższym podjęto szereg prac projektowych oraz budowlanych mających dostosować/zaadoptować tę część budynku do przepisów/wymogów związanych z otwarciem placówki przedszkolnej. Przebudowano sieć wodno-kanalizacyjną, instalacje centralnego ogrzewania, instalacje elektryczną, zmieniono układ ścian, odnowiono i docieplono elewacje w „części przedszkolnej” itd. Prace budowlane były prowadzone przez cały rok 2023 oraz pierwszą część roku 2024 r. przez firmy zewnętrzne (zlecenie usługi) oraz wewnętrzną brygadę remontową realizującą zadania w ramach struktury organizacyjnej Spółdzielni. Wszystkie poniesione koszty usług/zakupy materiałów dokumentowane były fakturami oraz ewidencjonowane w systemie księgowym na koncie związanym z środkami trwałymi w budowie - „…”. Równocześnie Spółdzielnia przez cały 2023 rok systematycznie dokonywała zakupów stanowiących wyposażenie przedszkola m.in.: stoły, krzesła, zabawki dla przedszkolaków, plac zabaw, meble biurowe, wyposażenie pokoju socjalnego itd. Koszty wyposażenia dla Spółdzielni nie stanowiły środków trwałych.
Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych
- Codzienne aktualności prawne
- Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
- Bogatą bibliotekę materiałów wideo
- Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty