Interpretacja indywidualna z dnia 9 października 2024 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0113-KDIPT1-3.4012.623.2024.2.ALN
Prawo do obniżenia podstawy opodatkowania w podatku od towarów i usług w przypadku zwrotu towaru lub reklamacji towaru zakupionego przez Internet na podstawie prowadzonej ewidencji zwrotów, o której mowa w § 3 ust. 3 rozporządzenia w sprawie kas rejestrujących.
Interpretacja indywidualna – stanowisko prawidłowe
Szanowni Państwo,
stwierdzam, że Państwa stanowisko w sprawie oceny skutków podatkowych opisanego stanu faktycznego w podatku od towarów i usług jest prawidłowe.
Zakres wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej
25 lipca 2024 r. wpłynął Państwa wniosek z 22 lipca 2024 r. o wydanie interpretacji indywidualnej, który dotyczy prawa do obniżenia podstawy opodatkowania w podatku od towarów i usług w przypadku zwrotu towaru lub reklamacji towaru zakupionego przez Internet na podstawie prowadzonej przez Państwa ewidencji zwrotów, o której mowa w § 3 ust. 3 rozporządzenia w sprawie kas rejestrujących. Uzupełnili go Państwo – w odpowiedzi na wezwanie – pismem z 1 października 2024 r. (data wpływu 1 października 2024 r.).
Treść wniosku jest następująca:
Opis stanu faktycznego
Wnioskodawca jest polską spółką kapitałową posiadającą siedzibę na terytorium Rzeczpospolitej Polskiej i podlegającą w Polsce opodatkowaniu podatkiem CIT od całości swoich dochodów, bez względu na miejsce ich osiągania (nieograniczony obowiązek podatkowy w Polsce). Spółka jest również czynnym podatnikiem VAT w Polsce oraz podatnikiem VAT dla celów transakcji wewnątrzwspólnotowych. Akcjonariuszami Spółki są osoby fizyczne.
Spółka została założona w (…) i prowadzi działalność obejmującą m.in. (…).
(…)
(…)
W przypadku Wnioskodawcy uwzględnić należy specyfikę realizowanej sprzedaży, objętej zakresem wniosku. Wnioskodawca jest podatnikiem podatku od towarów i usług i ewidencjonuje sprzedaż na kasach fiskalnych online. Wnioskodawca dokonuje między innymi sprzedaży na rzecz osób fizycznych nieprowadzących działalności gospodarczej oraz rolników ryczałtowych z kraju. Klienci mają prawo do odstąpienia od zakupu bez podania przyczyny w terminie do 14 dni, a także w uzasadnionych przypadkach, po tym terminie, co bezpośrednio wynika ze stosownych regulaminów. W takich sytuacjach Spółka otrzymuje informację o odstąpieniu od umowy a ponadto zwracany jest zakupiony towar. Wnioskodawca na okoliczność odstąpienia od umowy przez klientów będzie prowadził dokumentację. Odstąpienie od umowy przez klientów będzie wynikało z dokumentu Wnioskodawcy w postaci dokumentu korygującego - zwrot towaru generowany w (...). Wnioskodawca będzie posiadać dokument potwierdzający zwrot środków pieniężnych w postaci przelewu z rachunku firmowego. Odstąpienie od umowy będzie miało miejsce po dokonaniu zapłaty przez klienta. Sprzedaż towaru (zapłata za towar) objęty odstąpieniem od zakupu zawsze ujmowana jest na kasie rejestrującej. Wnioskodawca prowadzi dokumentację, z której wynika zwrot towarów przez klientów. Przyjęcie towaru na stan magazynowy dokumentem magazynowym PM (przyjęcie na magazyn).
Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych
- Codzienne aktualności prawne
- Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
- Bogatą bibliotekę materiałów wideo
- Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty