Obowiązki organów administracji w terminowym zakończeniu postępowania - Wyrok NSA z dnia 7 maja 2024 r., sygn. II OSK 216/24
Organ administracji publicznej, który nie zakończy wszczętego z urzędu postępowania administracyjnego w przewidzianym terminie poprzez wydanie stosownej decyzji, dopuszcza się bezczynności, która może być uznana za rażące naruszenie prawa, uzasadniające nałożenie grzywny.
Naczelny Sąd Administracyjny w składzie: Przewodniczący: sędzia NSA Robert Sawuła Sędziowie: sędzia NSA Andrzej Wawrzyniak sędzia del. WSA Grzegorz Antas (spr.) po rozpoznaniu w dniu 7 maja 2024 r. na posiedzeniu niejawnym w Izbie Ogólnoadministracyjnej skargi kasacyjnej Powiatowego Inspektora Nadzoru Budowlanego w C. od wyroku Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Gliwicach z dnia 10 października 2023 r. sygn. akt II SAB/Gl 115/23 w sprawie ze skargi D.K. i A.K. na bezczynność Powiatowego Inspektora Nadzoru Budowlanego w C. w przedmiocie stanu technicznego budynku oddala skargę kasacyjną.
Uzasadnienie
Wojewódzki Sąd Administracyjny w Gliwicach wyrokiem z 10 października 2023 r., II SAB/Gl 115/23, w wyniku rozpoznania skargi D.K. i A.K. na bezczynność Powiatowego Inspektora Nadzoru Budowlanego [...] (dalej: PINB) w przedmiocie stanu technicznego budynku mieszkalnego usytuowanego na działce nr ew. [...] przy ul. [...] w C. stwierdził, że PINB dopuścił się bezczynności, która miała miejsce z rażącym naruszeniem prawa (pkt 1), zobowiązał organ do wydania aktu kończącego postępowanie w sprawie stanu technicznego ww. budynku w terminie jednego miesiąca od otrzymania prawomocnego wyroku wraz z aktami sprawy (pkt 2), wymierzył PINB grzywnę w kwocie 1000 zł (pkt 3), w pozostałym zakresie oddalając wniesioną skargę (pkt 4).
Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych
- Codzienne aktualności prawne
- Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
- Bogatą bibliotekę materiałów wideo
- Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty