Interpretacja indywidualna z dnia 6 sierpnia 2024 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0113-KDIPT1-1.4012.457.2024.1.AKA
Brak prawa do obniżenia podatku należnego o kwotę podatku naliczonego za zakupy towarów i usług niezbędnych do realizacji projektu dotyczącego utworzenia ekopracowni.
Interpretacja indywidualna
– stanowisko prawidłowe
Szanowni Państwo,
stwierdzam, że Państwa stanowisko w sprawie oceny skutków podatkowych opisanego zdarzenia przyszłego w podatku od towarów i usług jest prawidłowe.
Zakres wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej
20 czerwca 2024 r. wpłynął Państwa wniosek z 20 czerwca 2024 r. o wydanie interpretacji indywidualnej, który dotyczy braku prawa do obniżenia podatku należnego o kwotę podatku naliczonego za zakupy towarów i usług niezbędnych do realizacji projektu pn. „…”.
Treść wniosku jest następująca:
Opis zdarzenia przyszłego
Miasto … jest jednostką samorządu terytorialnego, posiada osobowość prawną. Wykonuje zadania publiczne w imieniu własnym i na własną odpowiedzialność.
Zgodnie z art. 7 ust. 1 pkt 8 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2024 r. poz. 609), do zadań własnych gminy należy zaspokajanie zbiorowych potrzeb wspólnoty samorządowej w zakresie edukacji publicznej.
Miasto … (dalej Miasto) jest zarejestrowane na potrzeby podatku od towarów i usług (dalej VAT), jako podatnik VAT czynny. Miasto … składa wniosek w konkursie „…” celem uzyskania wsparcia finansowego w formie dotacji ze środków Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w … na realizację projektu pn. „…”. Towary i usługi nabywane w związku z realizacją przedmiotowego projektu będą wykorzystywane do czynności niepodlegających opodatkowaniu VAT. Realizacja przedmiotowego wniosku jest zadaniem własnym Miasta …, o którym mowa w art. 7 ust. 1 pkt 8 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym w zakresie edukacji publicznej.
Tworzona w ramach projektu ekopracownia przyrodniczo-ekologiczna zostanie wyposażona w innowacyjne środki dydaktyczne, pobudzi aktywność i wyobraźnię najmłodszych uczniów oraz zachęci do poznawania otaczającego świata. Stanie się jednocześnie wizytówką szkoły i miasta oraz miejscem przyjaznym zarówno Państwa wychowankom, jak również ich rodzicom. Realizacja projektu w nowo powstałej pracowni umożliwi wszechstronny rozwój dziecka, poprzez obserwację zjawisk przyrodniczych i przeprowadzanie prostych doświadczeń i eksperymentów. Nauka w tak nowocześnie wyposażonej pracowni będzie ciekawa i pozwoli uczniom rozwijać zainteresowania przyrodniczo-ekologiczne, kształtować świadomość dotyczącą konieczności dbania o środowisko bliższe i dalsze, a także kształtować poczucie odpowiedzialności za siebie, drugiego człowieka i środowisko. Stosowanie różnorodnych form, metod i pomocy dydaktycznych umożliwi uczniom zdobywanie wiedzy poprzez działanie, co w efekcie wpłynie pozytywnie na poprawę jakości edukacji. Podczas wprowadzania w wartości związane z ekologią, żywiołami, będącymi potężną życiodajną sił, a jednocześnie zagrożeniem dla człowieka, dzieci rozwiną własną wrażliwość na piękno otaczającego świata, ale również uświadomią sobie konieczność dbania o niego i korzystania z tego, co nam daje nasza planeta, we właściwy sposób. W pracowni będą realizowane wszystkie przedmioty nauczania, ściśle ze sobą skorelowane, oparte o nową podstawę programową. Wyposażenie w nowoczesne pomoce dydaktyczne i sprzęt multimedialny umożliwi prowadzenie zajęć w sposób rozbudzający ciekawość poznawczą uczniów i zachęci do podejmowania działań badawczych, aktywności twórczej i poszukiwania nowych rozwiązań. Wytwory prac uczniów będą eksponowane w klasie oraz na gazetkach znajdujących się na korytarzach szkolnych. W tylnej części klasy pozostaną kolorowe poduszki, które stanowią pomoc do zajęć integrujących klasę, które będą odbywały się w kręgu. W związku z zaplanowanym programem, który ma być realizowany w tej klasie - pod hasłem „....”, by wprowadzić uczniów w tematy związane z siłami natury oraz by nauczyć dzieci odpowiednich zachowań, zostanie stworzone uczniom otoczenie spokojne, zapewniające możliwość skupienia uwagi na rzeczach właściwych, na wykonywanych zadaniach i podejmowanych aktywnościach. Dlatego też elementem wyposażenia pracowni mają być …. W klasie zaplanowana została fototapeta. Tapeta nawiązywać ma do … największego kompleksu leśnego w granicach miasta (… ha), położonego przy południowej granicy. Nowa pracownia przyrodniczo-ekologiczna ma być miejscem, gdzie każdy uczeń będzie czuł się dobrze i będzie miał wpływ na innowacyjne działania. Poprzez różnorodny dobór pomocy dydaktycznych, gier, stworzenie przestrzeni sprzyjającej aktywnej pracy i skupieniu uczniowie będą motywowani do ochrony naszej planety, dbania o czystość naszego otoczenia i ekologiczne postępowanie zgodnie z celami naszego programu zarówno w klasie, szkole, domu, jak i bliższej okolicy. To poprzez zabawę i praktyczne działanie dziecko kształtuje prawidłowe postawy wobec natury, a to czego doświadczy w szkole przekaże w swoich domach, co pozwoli na znaczący wzrost świadomości ekologicznej również wśród rodziców Państwa uczniów.
Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych
- Codzienne aktualności prawne
- Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
- Bogatą bibliotekę materiałów wideo
- Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty
