Interpretacja indywidualna z dnia 11 lipca 2024 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0111-KDIB3-1.4012.376.2024.1.MG
Brak możliwości odzyskania poniesionych kosztów podatku VAT, związanych z realizacją przyszłych zakupów, dotyczących zadania.
Interpretacja indywidualna – stanowisko prawidłowe
Szanowni Państwo,
stwierdzam, że Państwa stanowisko w sprawie oceny skutków podatkowych opisanego zdarzenia przyszłego w podatku od towarów i usług jest prawidłowe.
Zakres wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej
20 czerwca 2024 r. wpłynął Państwa wniosek z 19 czerwca 2024 r. o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku od towarów i usług, w zakresie braku możliwości odzyskania poniesionych kosztów podatku VAT, związanych z realizacją przyszłych zakupów, dotyczących zadania pn. (…).
Treść wniosku jest następująca:
Opis zdarzenia przyszłego
Powiat(…) jest czynnym, zarejestrowanym podatnikiem podatku od towarów i usług i dla celów transakcji objętych podatkiem VAT posługuje się nadanym numerem NIP. Powiat (…) z dniem 1 stycznia 2017 r. dokonał centralizacji rozliczeń podatku VAT wraz ze wszystkimi swoimi jednostkami organizacyjnymi. W konsekwencji to Powiat dokonuje rozliczeń podatku VAT od czynności opodatkowanych wykonywanych zarówno przez Powiat jak i jego jednostki organizacyjne, w tym przez (…).
Powiat(…) zamierza ubiegać się o dofinansowanie ze środków Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w (…) w ramach konkursu pn. „(…)”.
Dofinansowanie dotyczy zadania pn.: (…).
Celem projektu jest polepszenie warunków nauczania poprzez utworzenie kreatywnej i pomysłowej pracowni o charakterze (…) – (…). Pomieszczenie, w którym ma powstać pracownia, to pomieszczenie bez zaplecza dydaktycznego o powierzchni (…) m2. Ściany i sufit wymagają gruntownego remontu. Odnowienia wymaga podłoga, która jest nierówna. Sala nie posiada odpowiednich pomocy dydaktycznych. Znajdują się tutaj ławki, krzesła, biurko i fotel biurowy, które są zniszczone.
Powiat(…) realizował będzie działalność edukacyjną poprzez utworzenie punktu dydaktycznego przeznaczonego do prowadzenia zajęć z zakresu fizyki i ekologii. Zakup konkretnych elementów wyposażenia ekopracowni o charakterze (…) - (…) ma na celu stworzenie odpowiedniej przestrzeni edukacyjnej, pozwalającej na wszechstronny rozwój młodzieży, pobudzenie zainteresowania fizyką, zjawiskami fizycznymi (oddziaływanie elektryczne, magnetyczne, grawitacyjne), zwiększenie świadomości ekologicznej oraz troski o środowisko naturalne. Zajęcia będą sprzyjały realizacji treści zgodnych z podstawą programową. W ramach utworzonej ekopracowni będą prowadzone również zajęcia dodatkowe np. koła ekologiczno-przyrodnicze, zajęcia przygotowujące do konkursów przyrodniczo - ekologicznych, warsztaty ekologiczne.
Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych
- Codzienne aktualności prawne
- Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
- Bogatą bibliotekę materiałów wideo
- Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty