Interpretacja indywidualna z dnia 10 maja 2024 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0113-KDIPT2-3.4011.85.2024.3.JŚ
Obowiązki płatnika związane z wypłatą rekompensat.
Interpretacja indywidualna – stanowisko nieprawidłowe
Szanowni Państwo,
stwierdzam, że Państwa stanowisko w sprawie oceny skutków podatkowych opisanego stanu faktycznego/zdarzenia przyszłego w podatku dochodowym od osób fizycznych jest nieprawidłowe.
Zakres wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej
2 lutego 2024 r. wpłynął Państwa wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej, który dotyczy podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie obowiązków płatnika w związku z wypłatą rekompensat. Uzupełnili go Państwo – w odpowiedzi na wezwanie – pismem, które wpłynęło 12 kwietnia 2024 r.
Treść wniosku jest następująca:
Opis stanu faktycznego/zdarzenia przyszłego
Pasażer zgłasza się do Spółki z żądaniem pokrycia kosztów zniszczonych rzeczy lub zwrotu wartości utraconego ważnego biletu przejazdowego.
Jeżeli po zbadaniu okoliczności sprawy, zostanie potwierdzona odpowiedzialność za szkodę Wnioskodawcy, na podstawie porozumienia z poszkodowanym Pasażerem, Spółka dokonuje wypłaty rekompensaty z tytułu poniesionej przez Pasażera szkody.
Kwota wypłaconej rekompensaty przyjmuje zatem charakter odszkodowania w postaci zwrotu wartości utraconego ważnego biletu przejazdowego lub np. zniszczonego mienia. Kwota wypłaty jest określana na podstawie przedłożonego przez poszkodowanego Pasażera dowodu zakupu lub wskazania ceny zniszczonej rzeczy tego samego rodzaju. Kwota wypłaconej rekompensaty waha się od kilku do kilkuset złotych.
Porozumienie podpisywanie z Pasażerem nie jest potwierdzane prawomocnym orzeczeniem sądowym.
Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych
- Codzienne aktualności prawne
- Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
- Bogatą bibliotekę materiałów wideo
- Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty