Wyrok NSA z dnia 9 maja 2024 r., sygn. II GSK 263/21
Naczelny Sąd Administracyjny w składzie: Przewodniczący Sędzia NSA Małgorzata Korycińska Sędzia NSA Wojciech Kręcisz (spr.) Sędzia del. WSA Wojciech Sawczuk Protokolant asystent sędziego Natalia Składanek po rozpoznaniu w dniu 9 maja 2024 r. na rozprawie w Izbie Gospodarczej skargi kasacyjnej B. W. od wyroku Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Bydgoszczy z dnia 21 października 2020 r. sygn. akt II SA/Bd 45/20 w sprawie ze skargi B. W. na decyzję Dyrektora Izby Administracji Skarbowej w Bydgoszczy z dnia 11 marca 2019 r. nr 0401-IOA.48.4.2019.9 w przedmiocie kary pieniężnej za naruszenie przepisów ustawy o systemie monitorowania drogowego przewozu towaru 1. oddala skargę kasacyjną, 2. zasądza od B. W. na rzecz Dyrektora Izby Administracji Skarbowej w Bydgoszczy 1350 zł (tysiąc trzysta pięćdziesiąt) złotych tytułem zwrotu kosztów postępowania kasacyjnego.
Uzasadnienie
Wyrokiem z dnia 21 października 2020 r., sygn. akt II SA/Bd 45/20, Wojewódzki Sąd Administracyjny w Bydgoszczy oddalił skargę B. W. na decyzję Dyrektora Izby Administracji Skarbowej w Bydgoszczy z dnia 11 marca 2019 r., nr 0401-IOA.48.4.2019.9, w przedmiocie kary pieniężnej.
Ze skargą kasacyjną od powyższego wyroku wystąpiła Skarżąca, zaskarżając ten wyrok w całości, wnosząc o jego uchylenie w całości i przekazanie sprawy do ponownego rozpoznania przez Wojewódzki Sąd Administracyjny w Bydgoszczy oraz zasądzenie na jej rzecz zwrotu kosztów postępowania na podstawi art. 200 i art. 205 § 2 p.p.s.a.
Zaskarżonemu wyrokowi zarzucono:
I. na podstawie art. 174 pkt 2 p.p.s.a. naruszenie przepisów postępowania mogące mieć istotny wpływ na wynik sprawy, tj.:
( art. 145 § 1 pkt 1 lit. c) p.p.s.a. poprzez pozostawienie w obrocie prawnym decyzji naruszającej przepisy postępowania, tj. art. 187 § 1 oraz art. 191 Ordynacji podatkowej, tj. wadliwe rozpatrzenie i ocenę zgromadzonego w sprawie materiału dowodowego, a tym samym wadliwe ustalenie jakoby Strona uniemożliwiła organom monitorowanie w systemie przewozu towarów, w sytuacji, w której przewóz był realizowany zespołem pojazdów, składającym się z samochodu ciężarowego z cysterną (którego nr rejestracyjny został wskazany w zgłoszeniu SENT w sposób prawidłowy) oraz dodatkowej przyczepy (w odniesieniu do której omyłkowo ujęty został nieprawidłowy nr rejestracyjny – przynależy do drugiej przyczepy będącej własnością Przedsiębiorcy).
Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych
- Codzienne aktualności prawne
- Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
- Bogatą bibliotekę materiałów wideo
- Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty