Wyrok NSA z dnia 7 września 2023 r., sygn. I GSK 2110/19
Naczelny Sąd Administracyjny w składzie: Przewodniczący Sędzia NSA Joanna Salachna (spr.) Sędzia NSA Henryk Wach Sędzia del. WSA Małgorzata Bejgerowska Protokolant Michał Mazur po rozpoznaniu w dniu 7 września 2023 r. na rozprawie w Izbie Gospodarczej skargi kasacyjnej G. K. od wyroku Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Krakowie z dnia 15 maja 2019 r. sygn. akt I SA/Kr 366/19 w sprawie ze skargi G. K. na czynność Burmistrza Miasta Sucha Beskidzka w przedmiocie ustalenia wysokości dotacji dla przedszkola niepublicznego w części przypadającej dla uczniów niepełnosprawnych 1. oddala skargę kasacyjną; 2. zasądza od G. K. na rzecz Burmistrza Miasta Sucha Beskidzka 360 (trzysta sześćdziesiąt) złotych tytułem kosztów postępowania kasacyjnego.
Uzasadnienie
Wojewódzki Sąd Administracyjny w Krakowie (dalej: WSA lub Sąd I instancji), wyrokiem z 15 maja 2019 r. sygn. akt I SA/Kr 366/19 oddalił skargę G. K. (dalej: skarżąca) na czynność Burmistrza Miasta Sucha Beskidzka (dalej: organ lub Burmistrz), w przedmiocie ustalenia wysokości dotacji za 2018 r. dla przedszkola niepublicznego w części przypadającej dla uczniów niepełnosprawnych.
Skargę kasacyjną od powyższego wyroku wniosła skarżąca, w której zaskarżyła orzeczenie w całości.
Zaskarżonemu wyrokowi, na podstawie art. 174 pkt 1 i 2 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi (Dz.U. z 2022 r., poz. 329 ze zm.; dalej: p.p.s.a.), zarzucono:
1. naruszenie prawa materialnego, a mianowicie art. 17 ust. 3 ustawy z 27 października 2017 r. o finansowaniu zadań oświatowych (Dz.U. z 2022 r., poz. 2082 ze zm., dalej: u.f.z.o.) w zw. z przepisami rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 15 grudnia 2017 roku w sprawie sposobu podziału części oświatowej subwencji ogólnej dla jednostek samorządu terytorialnego w roku 2018 wraz z załącznikiem - Algorytm podziału części oświatowej subwencji ogólnej dla jednostek samorządu terytorialnego na rok 2018 poprzez ich błędną wykładnię i nieprawidłowe uznanie, że Burmistrz ustalił w sposób prawidłowy dotację dla skarżącej za rok 2018 w zakresie przypadającym na uczniów niepełnosprawnych, podczas gdy Burmistrz dokonał błędnego ustalenia kwoty dotacji i wypłacił skarżącej dotację w zaniżonej wysokości, na skutek nieprzyznania skarżącej dotacji na uczniów niepełnosprawnych w wieku 6 lat i więcej, pomimo że dotacja w wyżej wskazanym zakresie przysługiwała skarżącej;
Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych
- Codzienne aktualności prawne
- Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
- Bogatą bibliotekę materiałów wideo
- Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty