Czy pracodawca może ustalić w regulaminie pracy własne zasady odpracowywania wyjść prywatnych pracowników
PROBLEM
Mamy problem z dyscypliną rozliczeń i odrabiania wyjść prywatnych. Często pracownicy najpierw odrabiają takie wyjście prywatne, zostając dłużej w biurze, czasem bez żadnej konsultacji z przełożonymi, a potem wychodzą wcześniej z pracy. Niejednokrotnie też „zbierają minuty” od początku miesiąca, tzn. są w pracy 8 godz. i 10 min po kilka razy i te 10 minut zgłaszają jako „odpracowanie” wyjścia prywatnego, które następuje pod koniec miesiąca. Od następnego miesiąca chcemy to uregulować i wprowadzić zasadę, że pracownik najpierw musi zrealizować wyjście prywatne, a dopiero potem powinno nastąpić jednorazowe odpracowanie, które wymaga wcześniejszej zgody pracodawcy. Czy możemy takie postanowienie wprowadzić do regulaminu pracy?
Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych
- Codzienne aktualności prawne
- Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
- Bogatą bibliotekę materiałów wideo
- Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty
Masz już konto? Zaloguj się