Interpretacja indywidualna z dnia 11 sierpnia 2023 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0114-KDIP4-2.4012.87.2023.3.AA
Brak uznania usług letniego i zimowego utrzymania dróg w całości za świadczenie kompleksowe. Ustalenie momentu powstania obowiązku podatkowego dla usług zimowego utrzymania dróg.
Interpretacja indywidualna - stanowisko w części prawidłowe i w części nieprawidłowe
Szanowny Panie,
stwierdzam, że Pana stanowisko w sprawie oceny skutków podatkowych opisanego stanu faktycznego oraz zdarzenia przyszłego jest prawidłowe w części dotyczącej:
- braku uznania usług letniego i zimowego utrzymania dróg w całości za świadczenie kompleksowe
oraz nieprawidłowe w części dotyczącej:
- braku uznania usług zimowego utrzymania dróg (Grupa 5) za świadczenie kompleksowe,
- ustalenia momentu powstania obowiązku podatkowego dla usług zimowego utrzymania dróg.
Zakres wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej
22 lutego 2023 r. wpłynął Pana wniosek z 17 lutego 2023 r. o wydanie interpretacji indywidualnej, który dotyczy nieuznania dla usług i robót letniego i zimowego utrzymania dróg za świadczenie kompleksowe oraz ustalenia momentu powstania obowiązku podatkowego dla tych usług. Uzupełnił go Pan pismem z 2 marca 2023 r. (wpływ 7 marca 2023 r.) oraz w odpowiedzi na wezwanie - pismem z 4 maja 2023 r. (wpływ 11 maja 2023 r.). Treść wniosku jest następująca:
Opis stanu faktycznego oraz zdarzenia przyszłego
Wnioskodawca jest polskim rezydentem podatkowym. Jest zarejestrowany jako czynny podatnik podatku od towarów i usług.
Wnioskodawca prowadzi działalność gospodarczą w formie jednoosobowej działalności gospodarczej. Działalność jest prowadzona od 2003 r. Przedmiotem działalności Wnioskodawcy są szeroko pojęte roboty związane z budową dróg i autostrad, w tym bieżące utrzymanie dróg letnie i zimowe. Wnioskodawca staje do przetargów organizowanych przez zarządców dróg.
Zasadniczo przedmiotem zamówienia jest wykonywanie w określonym okresie np. w latach 2023-2024 usług i robót z zakresu letniego (LUD) i zimowego (ZUD) utrzymania dróg wramach kilkunastu- kilkudziesięciu części zamówienia oraz w podziale na zakres podstawowy zamówienia oraz zakres opcjonalny zamówienia (w ramach każdej z części zamówienia). Zakres przedmiotowy części podstawowej zasadniczo nie różni się od zakresu opcjonalnego. Różnice polegają na ilości zlecanych prac, przy czym zlecający zobowiązuje się do zapewnienia, że zakres podstawowy zostanie zrealizowany co najmniej w 50%, a zakres opcjonalny w razie potrzeb zlecającego.
Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych
- Codzienne aktualności prawne
- Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
- Bogatą bibliotekę materiałów wideo
- Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty