Interpretacja indywidualna z dnia 12 lipca 2023 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0111-KDIB1-3.4010.307.2023.1.PC
Czy w przypadku wykorzystania Wagonów, opisanych w zdarzeniu przyszłym, do świadczenia (odpłatnie) usług najmu, po zakończeniu inwestycji, tj. po dniu 31 grudnia2023 r. Wnioskodawca będzie zobligowany do wyłączenia wartości wydatków na Wagony (o których mowa w § 6 ust. 1 pkt 6 Rozporządzenia SSE) z sumy rozpoznanych wydatków kwalifikujących się do objęcia pomocą (o których mowa w § 6 ust 1 Rozporządzenia SSE) w ramach Zezwolenia dających prawo do wyliczania kwoty wolnej od podatku dochodowego na podstawie art. 17 ust. 1 pkt 34 ustawy o PDOP?
Interpretacja indywidualna
– stanowisko prawidłowe
Szanowni Państwo,
stwierdzam, że Państwa stanowisko w sprawie oceny skutków podatkowych opisanego zdarzenia przyszłego w podatku dochodowym od osób prawnych jest prawidłowe.
Zakres wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej
25 maja 2023 r. wpłynął Państwa wniosek, o wydanie interpretacji indywidualnej, który dotyczy podatku dochodowym od osób prawnych w zakresie ustalenia, czy w przypadku wykorzystania Wagonów, opisanych w zdarzeniu przyszłym, do świadczenia (odpłatnie) usług najmu, po zakończeniu inwestycji, tj. po dniu 31 grudnia2023 r. Wnioskodawca będzie zobligowany do wyłączenia wartości wydatków na Wagony (o których mowa w § 6 ust. 1 pkt 6 Rozporządzenia SSE) z sumy rozpoznanych wydatków kwalifikujących się do objęcia pomocą (o których mowa w § 6 ust. 1 Rozporządzenia SSE) w ramach Zezwolenia dających prawo do wyliczania kwoty wolnej od podatku dochodowego na podstawie art. 17 ust. 1 pkt 34 ustawy o PDOP.
Treść wniosku jest następująca:
Opis zdarzenia przyszłego
K. Sp. z o.o. (dalej także jako: „Spółka” lub „Wnioskodawca”) jest podatnikiem podatku dochodowego od osób prawnych. Spółka jest czynnym zarejestrowanym podatnikiem podatku od towarów i usług.
Działalność Wnioskodawcy polega na wytwarzaniu rozjazdów, części rozjazdowych i innych elementów nawierzchni szynowej. Opracowane technologie pozwalają Wnioskodawcy na zaopatrywanie rynku w rozwiązania rozjazdowe stosowane na sieciach kolejowych i w zakładach przemysłowych, w komunikacji miejskiej (tramwaj, metro) czy w ramach specjalnych rozwiązań dedykowanych choćby dla kolei górskich. Nacisk kładziony na innowacje produktowe powoduje, że coraz większą część asortymentu wytwarzanego przez Wnioskodawcę stanowią konstrukcje innowacyjne, w tym te związane ze standardami infrastruktury dla kolei dużych prędkości. Spółka posiada status dużego przedsiębiorcy w rozumieniu przepisów o pomocy publicznej.
Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych
- Codzienne aktualności prawne
- Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
- Bogatą bibliotekę materiałów wideo
- Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty