Interpretacja indywidualna z dnia 23 czerwca 2023 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0113-KDIPT1-3.4012.267.2023.1.AG
Brak prawa do odliczenia podatku VAT od wydatków poniesionych na realizację zadania.
Interpretacja indywidualna – stanowisko prawidłowe
Szanowni Państwo,
stwierdzam, że Państwa stanowisko w sprawie oceny skutków podatkowych opisanego zdarzenia przyszłego w podatku od towarów i usług jest prawidłowe.
Zakres wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej
5 maja 2023 r. wpłynął Państwa wniosek z 4 maja 2023 r. o wydanie interpretacji indywidualnej, który dotyczy braku prawa do odliczenia podatku VAT od wydatków poniesionych na realizację zadania pn. (...) w Szkole Podstawowej w (...).
Treść wniosku jest następująca:
Opis zdarzenia przyszłego
Gmina (…) jest zarejestrowanym czynnym podatnikiem podatku od towarów i usług. W dniu 10.03.2023 r. Gmina złożyła Wniosek do Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w (…) o udzielenie dotacji w ramach konkursu pn. „Nasze Ekologiczne Pracownie”.
Źródłami finansowania inwestycji będą:
·budżet gminy,
·dotacja z WFOŚiGW w (….).
Realizacja zadania polegająca na utworzeniu ekopracowni pn. „(…) w Szkole Podstawowej w (…) należy do zadań własnych Gminy, o których mowa w art. 7 ust. 1 pkt 8 ustawy o samorządzie gminnym - sprawy edukacji publicznej. Celem projektowanego zamierzenia jest utworzenie w okresie od 10.07.2023 r. do 30.06.2024 r. ekopracowni pn. (…) w Szkole Podstawowej w (…). Pomieszczenie nie ma charakteru konkretnej pracowni. Projekt powstania ekopracowni obejmuje przeprojektowanie 1 Sali lekcyjnej o powierzchni 34m na pracownię, w której będą odbywały się zajęcia związane z edukacją przyrodniczo - ekologiczną. Dla klas 1-3 będą realizowane zajęcia z edukacji przyrodniczej. W ekopracowni będą odbywały się również lekcje fizyki i chemii dla klas 7-8. Pracowania posłuży także do realizacji zadań objętych w programach autorskich zajęć dodatkowych nauczycieli ww. przedmiotów. Powstanie ekopracowni pozwoli na wzbogacenie wiedzy przyrodniczo - ekologicznej w większym zakresie niż do tej pory. Warunki sprzyjające chęci działania, badania, odkrywania, eksperymentowania i doświadczania zainspirują uczniów do sprawdzania tego co dzieje się wokół, zwrócenia uwagi na ciągłość zjawisk. Działania te wpłyną pozytywnie na sposób postrzegania środowiska przyrodniczego przez uczniów oraz na podniesieniu wiedzy i umiejętności uczniów na temat działań proekologicznych.
Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych
- Codzienne aktualności prawne
- Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
- Bogatą bibliotekę materiałów wideo
- Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty