23.05.2023 Podatki

Interpretacja indywidualna z dnia 23 maja 2023 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0114-KDIP2-1.4010.171.2023.2.MR

W zakresie zastosowania ulgi IP-BOX.

Interpretacja indywidualna – stanowisko prawidłowe

Szanowni Państwo,

stwierdzam, że Państwa stanowisko w sprawie oceny skutków podatkowych opisanego stanu faktycznego oraz zdarzenia przyszłego w podatku dochodowym od osób prawnych jest prawidłowe.

Zakres wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej

21 marca 2023 r. wpłynął Państwa wniosek z 21 marca 2023 r., o wydanie interpretacji indywidualnej, dotyczący podatku dochodowego od osób prawnych, w zakresie ustalenia, czy:

B. stanowi kwalifikowane prawo własności intelektualnej o którym mowa w art. 24d ust. 2 pkt 8) ustawy o CIT, tj. autorskie prawo do programu komputerowego, podlegające ochronie prawnej, którego przedmiot ochrony został wytworzony, rozwinięty lub ulepszony przez Spółkę w ramach prowadzonej przez nią działalności badawczo-rozwojowej,

dochody uzyskiwane przez Spółkę ze świadczenia Usług retargetingowych, które opierają się na technologii B. w części w jakiej dochód z B. jest uwzględniony w cenie sprzedaży Usług retargetingowych Klientom, podlegają opodatkowaniu 5% stawką podatku dochodowego od osób prawnych.

Uzupełnili go Państwo – w odpowiedzi na wezwanie – pismem z 18 kwietnia 2023 r. (data wpływu 18 kwietnia 2023 r.)

Treść wniosku jest następująca:

Opis stanu faktycznego i zdarzenia przyszłego

A. sp. z o.o. (dalej „Wnioskodawca” lub „Spółka”) jest spółką technologiczną, prowadzącą działalność gospodarczą polegającą na świadczeniu usług technologicznych retargetingu (dalej „Usługi retargetingu”). Celem świadczonych przez Spółkę usług jest zwiększenie sprzedaży w sklepach internetowych należących do klientów Spółki (dalej „Klienci”).

Retargeting polega na wyświetlaniu w Internecie reklam zachęcających konsumentów do powrotu do sklepu internetowego. Świadczenie Usług retargetingu wymaga integracji ze sklepem internetowym Klienta celem np. uzyskania dostępu do oferty sklepu lub danych nt. zachowań użytkowników w tym sklepie internetowym. Gdy użytkownik wchodzi do danego sklepu internetowego jest on oznaczany identyfikatorem za pomocą tzw. plików cookies. Następnie użytkownik jest odnajdywany w Internecie na różnych portalach internetowych i w zależności od tego jakie czynności w sklepie wykonywał, emitowania jest do niego odpowiednia reklama (w formie banneru lub e-maila), celem nakłonienia użytkownika do powrotu do sklepu i dokończenia zakupu.

ikona kłódki
Treści dostępne dla abonentów IFK Platformy Księgowych i Kadrowych

Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych

  • Codzienne aktualności prawne
  • Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
  • Bogatą bibliotekę materiałów wideo
  • Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty
Kup dostęp
Powiązane dokumenty
ikona zobacz najnowsze Dokumenty podobne