Interpretacja indywidualna z dnia 23 maja 2023 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0114-KDIP2-1.4010.171.2023.2.MR
W zakresie zastosowania ulgi IP-BOX.
Interpretacja indywidualna – stanowisko prawidłowe
Szanowni Państwo,
stwierdzam, że Państwa stanowisko w sprawie oceny skutków podatkowych opisanego stanu faktycznego oraz zdarzenia przyszłego w podatku dochodowym od osób prawnych jest prawidłowe.
Zakres wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej
21 marca 2023 r. wpłynął Państwa wniosek z 21 marca 2023 r., o wydanie interpretacji indywidualnej, dotyczący podatku dochodowego od osób prawnych, w zakresie ustalenia, czy:
‒B. stanowi kwalifikowane prawo własności intelektualnej o którym mowa w art. 24d ust. 2 pkt 8) ustawy o CIT, tj. autorskie prawo do programu komputerowego, podlegające ochronie prawnej, którego przedmiot ochrony został wytworzony, rozwinięty lub ulepszony przez Spółkę w ramach prowadzonej przez nią działalności badawczo-rozwojowej,
‒dochody uzyskiwane przez Spółkę ze świadczenia Usług retargetingowych, które opierają się na technologii B. w części w jakiej dochód z B. jest uwzględniony w cenie sprzedaży Usług retargetingowych Klientom, podlegają opodatkowaniu 5% stawką podatku dochodowego od osób prawnych.
Uzupełnili go Państwo – w odpowiedzi na wezwanie – pismem z 18 kwietnia 2023 r. (data wpływu 18 kwietnia 2023 r.)
Treść wniosku jest następująca:
Opis stanu faktycznego i zdarzenia przyszłego
A. sp. z o.o. (dalej „Wnioskodawca” lub „Spółka”) jest spółką technologiczną, prowadzącą działalność gospodarczą polegającą na świadczeniu usług technologicznych retargetingu (dalej „Usługi retargetingu”). Celem świadczonych przez Spółkę usług jest zwiększenie sprzedaży w sklepach internetowych należących do klientów Spółki (dalej „Klienci”).
Retargeting polega na wyświetlaniu w Internecie reklam zachęcających konsumentów do powrotu do sklepu internetowego. Świadczenie Usług retargetingu wymaga integracji ze sklepem internetowym Klienta celem np. uzyskania dostępu do oferty sklepu lub danych nt. zachowań użytkowników w tym sklepie internetowym. Gdy użytkownik wchodzi do danego sklepu internetowego jest on oznaczany identyfikatorem za pomocą tzw. plików cookies. Następnie użytkownik jest odnajdywany w Internecie na różnych portalach internetowych i w zależności od tego jakie czynności w sklepie wykonywał, emitowania jest do niego odpowiednia reklama (w formie banneru lub e-maila), celem nakłonienia użytkownika do powrotu do sklepu i dokończenia zakupu.
Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych
- Codzienne aktualności prawne
- Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
- Bogatą bibliotekę materiałów wideo
- Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty