Interpretacja indywidualna z dnia 25 października 2022 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0114-KDIP1-1.4012.525.2022.1.IZ
Brak możliwości odliczenia podatku VAT w całości lub w części z tytułu realizacji projektu.
Interpretacja indywidualna – stanowisko prawidłowe
Szanowni Państwo,
stwierdzam, że Państwa stanowisko w sprawie oceny skutków podatkowych opisanego stanu faktycznego w podatku od towarów i usług jest prawidłowe.
Zakres wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej
27 września 2022 r. wpłynął Państwa wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej, który dotyczy możliwość odliczenia podatku VAT w całości lub w części z tytułu realizacji projektu: „(...). Uzupełnili go Państwo pismem z 28 wrzesnia 2022 r. (wpływ 5 października 2022 r.)
Treść wniosku jest następująca:
Opis stanu faktycznego
Powiat (...) jest zarejestrowanym, czynnym podatnikiem podatku od towarów i usług, w skład którego wchodzi w ramach centralizacji, Zarząd Drogowy zgodnie z ustawą z dnia 5 września 2016 r. o szczególnych zasadach rozliczeń podatku od towarów i usług (Dz. U. z 2018 r. poz. 280). Powiat przy pomocy Zarządu Drogowego realizauje, z udziałem środków Europejskiego Funduszu Rolnego na Rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich: Europa inwestująca w obszary wiejskie w ramach programu rozwoju obszarów wiejskich na lata 2014-2020, wniosek o dofinansowanie projektu pn.: „(...)ʺ. Realizatorem zadania jest Zarząd Drogowy - powiatowa jednostka organizacyjna powołana do zarządzania drogami powiatowymi. Na dzień sporządzenia wniosku prowadzone jest postępowanie o udzielenie zamówienia na wyłonienie wykonawcy przedmiotowej inwestycji. Efektem realizacji zadania będzie wykonanie przebudowy chodnika na ciąg pieszo-rowerowy w ciągu drogi powiatowej nr (...), ul. (...). Realizacja zadania wymaga poniesienia kosztów, które powiat zabezpieczył we własnym budżecie. Wydatki w ramach projektu są związane z robotami, przygotowawczymi, ziemnymi i rozbiórkowymi, robotami brukarskimi oraz robotami wykończeniowymi. Po zakończeniu realizacji projektu - przebudowa nawierzchni jezdni - stanowić będzie majątek Powiatu. Właścicielem przebudowanego chodnika na ciąg pieszo-rowerowy będzie Powiat, który zapewni trwałość projektu. Wszystkie wydatki związane z realizacją projektu dokonywane będą zgodnie z ustawą z dnia 11 września 2019 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2022 r. poz. 1710 t.j. ze zm.) oraz ustawą o finansach publicznych z dnia 27 sierpnia 2009 r. (Dz. U. z 2022. 1634 t.j. ze zm.) W zakresie obowiązywania ww. ustaw odbiorcą i płatnikiem faktury jest Zarząd Drogowy - jednostka organizacyjna Powiatu, która z dniem 1 stycznia 2017 r. została objęta „centralizacją VATʺ jako jednostka budżetowa Powiatu. Nabywane w ramach realizacji projektu towary i usługi będą wykorzystywane do czynności niepodlegających opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług. Realizowana inwestycja zgodnie z art. 4 ust. 1 pkt 6 ustawy o samorządzie powiatowym (Dz. U. z 2022. 1526 t.j.) należy do zadań własnych powiatu. Powiat za pośrednictwem Zarządu Drogowego wykonuje określone ustawami zadania publiczne o charakterze ponadgminnym w zakresie transportu zbiorowego i dróg publicznych.
Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych
- Codzienne aktualności prawne
- Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
- Bogatą bibliotekę materiałów wideo
- Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty