Interpretacja indywidualna z dnia 2 września 2022 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0114-KDIP1-3.4012.261.2022.3.PRM
Opodatkowanie dostawy towarów/świadczenia usług dokonanych, na podstawie art. 8b ust. 1 ustawy, w zamian za kartę lunchową oraz skutki podatkowe zwrotu kosztów od Kontrahenta poniesionych za zakup ww. kart.
Interpretacja indywidualna – stanowisko w części prawidłowe i w części nieprawidłowe
Szanowni Państwo,
stwierdzam, że Państwa stanowisko w sprawie oceny skutków podatkowych opisanego zdarzenia przyszłego w podatku od towarów i usług jest:
·prawidłowe w części dotyczącej momentu powstania obowiązku podatkowego, na podstawie art. 8b ust. 1 ustawy,
·nieprawidłowe w zakresie refakturowania nabycia kosztów kart lunchowych oraz
·prawidłowe w części dotyczącej nieoznaczania przekazania pracownikom bonów MPV w pliku JPK_V7 kodem B_MPV_PROWIZJA.
Zakres wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej
2 czerwca 2022 r. wpłynął Państwa wniosek z 2 czerwca 2022 r. o wydanie interpretacji indywidualnej, który dotyczy opodatkowania dostawy towarów/świadczenia usług dokonanych, na podstawie art. 8b ust. 1 ustawy, w zamian za kartę lunchową oraz skutków podatkowych zwrotu kosztów od Kontrahenta poniesionych za zakup ww. kart. Uzupełnili go Państwo – w odpowiedzi na wezwanie – pismem z 17 sierpnia 2022 r. (wpływ 18 sierpnia 2022 r.).
Treść wniosku jest następująca:
Opis zdarzenia przyszłego
Sp. z o.o. (dalej: „Spółka” lub „Wnioskodawca”) jest czynnym podatnikiem podatku od towarów i usług z siedzibą na terytorium Rzeczpospolitej Polskiej. Spółka świadczy m.in. usługi ochrony fizycznej, usługi monitoringu, usługi recepcyjne oraz szkolenia z zakresu ochrony na rzecz podmiotów gospodarczych z różnych branż.
Jednym z klientów Wnioskodawcy jest spółka z branży paliwowej z siedzibą w Polsce (dalej: „Kontrahent”). Wnioskodawca wykonuje dla Kontrahenta usługi ochrony fizycznej, usługi recepcyjne oraz szkolenia z zakresu ochrony w miejscu siedziby Kontrahenta. Wnioskodawca w celu wykonania powyższych usług zatrudnia pracowników ochrony fizycznej. W celu poprawy warunków pracy oraz zapewnienia wyżywienia pracownikom Wnioskodawcy, Kontrahent wyszedł z inicjatywą przyznania pracownikom Wnioskodawcy kart lunchowych. Kontrahent zadeklarował pokrycie kosztów zapewnienia kart lunchowych pracownikom Wnioskodawcy w wysokości 190 zł za kartę lunchową miesięcznie. Karta lunchowa będzie uprawniała do zakupu różnych posiłków i napojów w wybranych lokalizacjach obsługujących karty lunchowe. Miejsca, w których pracownicy Wnioskodawcy będą mogli zakupić posiłek i napój zostaną przedstawione bezpośrednio pracownikom. W ramach miesięcznego doładowania (190 zł) pracownik Wnioskodawcy będzie uprawniony do wyboru różnych opcji posiłkowych w lokalu gastronomicznym. Będzie mógł kupić sam napój, sam posiłek lub zestaw składający się z napoju i posiłku. Wola pracownika Wnioskodawcy nie będzie ograniczona, będzie miał duży wybór co do zakupu żądanego towaru i opłacenia go kartą lunchową. Nabywane towary będą opodatkowane różną stawką VAT m.in. 23% (np. napoje gazowane) i 8% (np. większość posiłków). Decyzja co do zakupu odpowiednich produktów leży w gestii pracownika Wnioskodawcy. Na dzień wydania karty lunchowej (lub jej ponownego doładowania) zarówno Wnioskodawca, jak i Kontrahent nie wiedzą jak pracownik ochrony fizycznej spożytkuje daną mu na karcie lunchowej kwotę.
Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych
- Codzienne aktualności prawne
- Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
- Bogatą bibliotekę materiałów wideo
- Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty