Kiedy wydatki promocyjne nie stanowią kosztu podatkowego – wyrok NSA
Nie są wyłączonymi z kosztów podatkowych wydatkami na reprezentację koszty związane z działaniami, które mają na celu dostarczenie informacji o produktach oferowanych przez podatnika do sprzedaży. Takie wydatki są bowiem nakierowane na zainteresowanie potencjalnych klientów konkretnymi przedmiotami znajdującymi się w ofercie handlowej podatnika, a nie na stworzenie ogólnego pozytywnego wizerunku działalności podatnika i jego firmy. Kosztu podatkowego nie stanowią wydatki, w przypadku których cel, jakim jest tworzenie wizerunku firmy, znacząco przeważają nad ich związkiem z konkretnymi towarami handlowymi sprzedawanymi przez spółkę - wyrok NSA z 3 czerwca 2022 r., sygn. akt II FSK 2511/19.
Stan faktyczny
Spółka z o.o. jest autoryzowanym dealerem w zakresie sprzedaży samochodów, części, akcesoriów oraz serwisu. Konsekwentnie realizuje strategię marketingową nakierowaną na intensyfikację sprzedaży i zwiększenie poziomu satysfakcji klienta. W tym celu organizuje spotkania dla obecnych oraz potencjalnych klientów, które przybierają jedną z czterech poniższych form:
Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych
- Codzienne aktualności prawne
- Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
- Bogatą bibliotekę materiałów wideo
- Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty