Interpretacja indywidualna z dnia 19 sierpnia 2022 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0111-KDIB1-1.4017.3.2022.2.AW
Dotyczy ustalenia, czy w przypadku ziszczenia się opisanego zdarzenia przyszłego, oznaczającego zwrot Rekompensaty w całości (bez pomniejszenia jej o uiszczone w związku z jej otrzymaniem kwoty podatku CIT) Spółka byłaby obecnie uprawniona do uzyskania zwrotu uiszczonego w związku z jej otrzymaniem CIT za lata 2005-2011.
Interpretacja indywidualna – stanowisko prawidłowe
Szanowni Państwo,
stwierdzam, że Państwa stanowisko w sprawie oceny skutków podatkowych opisanego zdarzenia przyszłego jest prawidłowe.
Zakres wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej
22 lutego 2022 r. wpłynął za pośrednictwem platformy e-PUAP Państwa wniosek z tego samego dnia o wydanie interpretacji indywidualnej, który dotyczy ustalenia, czy w przypadku ziszczenia się opisanego zdarzenia przyszłego, oznaczającego zwrot Rekompensaty w całości (bez pomniejszenia jej o uiszczone w związku z jej otrzymaniem kwoty podatku CIT) Spółka byłaby obecnie uprawniona do uzyskania zwrotu uiszczonego w związku z jej otrzymaniem CIT za lata 2005-2011.
Uzupełnili go Państwo – w odpowiedzi na wezwanie – pismem z 18 lipca 2022 r. (data wpływ tego samego dnia za pośrednictwem platformy e-PUAP).
Treść wniosku jest następująca:
Opis zdarzenia przyszłego
Wnioskodawca jest polskim rezydentem podatkowym i podatnikiem podatku dochodowego od osób prawnych (dalej również: „CIT”). Przedmiotem działalności Spółki jest eksploatacja koncesyjnego odcinka autostrady ... w kraju.
Na podstawie Aneksu nr 6 z dnia ... r. do Umowy koncesyjnej z 12 września 1997 r. dotyczącej budowy i eksploatacji autostrady płatnej ... na odcinkach (…) i (…) (dalej odpowiednio: „Aneks 6” oraz „Umowa Koncesyjna”), Wnioskodawca w okresie od 1 września 2005 r. do 30 czerwca 2011 r. otrzymywał pomoc publiczną w postaci rekompensaty finansowej (dalej: „Rekompensata”).
Bezpośrednią przyczyną przyznania Spółce Rekompensaty była potrzeba wyrównania utraconych przez Wnioskodawcę przychodów w związku z ustawowym zwolnieniem pojazdów ciężarowych wykupujących winietę w celu korzystania z dróg krajowych w Polsce z uiszczania opłat za przejazd autostradą, na podstawie ustawy z 28 lipca 2005 r. o zmianie ustawy o autostradach płatnych oraz o Krajowym Funduszu Drogowym oraz ustawy o transporcie drogowym (Dz.U z 2005 r. poz. 155 nr 1297). Zwolnienie takie powodowało utratę przez Wnioskodawcę przychodów z opłat za przejazd autostradą, do których pobierania Wnioskodawca uprawniony był na podstawie Umowy Koncesyjnej zawartej ze stroną publiczną - stąd konieczność zrekompensowania przez stronę publiczną utraty możliwości pobierania opłat przez Wnioskodawcę.
Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych
- Codzienne aktualności prawne
- Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
- Bogatą bibliotekę materiałów wideo
- Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty