Możesz obniżyć podstawę opodatkowania w przypadku zwrotu towaru bez paragonu
Spółka prowadzi działalność gospodarczą w zakresie sprzedaży detalicznej towarów. Sprzedaż ta jest ewidencjonowana przy użyciu kas rejestrujących. Spółka opracowała wewnętrzną procedurę, w której uregulowała zasady zwrotu towarów kupionych przez klientów. Zasadniczo klienci, którzy dokonują zwrotu towaru, okazują paragon dokumentujący zakup towaru w sklepie należącym do spółki. Zdarza się jednak, że przyjmuje ona taki zwrot, mimo że klienci nie posiadają paragonu. Zgodnie z przyjętą procedurą, jeśli klient, który chce zwrócić towar, nie posiada paragonu, pracownik spółki może przyjąć zwrot wyłącznie po dokładnym sprawdzeniu, że istnieje lub istniał on w gamie asortymentowej spółki. W każdym przypadku dokonywania zwrotu bez paragonu klient jest zobowiązany do złożenia specjalnego, pisemnego oświadczenia, że towar będący przedmiotem zwrotu został przezeń zakupiony w sklepie spółki, a niemożność przedłożenia dowodu zakupu (paragonu) wynika z jego zagubienia. Spółka dokumentuje też zwrot środków pieniężnych klientowi.
Czy w opisanej sytuacji możliwe jest obniżenie podstawy opodatkowania i dokonanie korekty VAT należnego w przypadku zwrotu towaru bez posiadania oryginału paragonu fiskalnego?
Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych
- Codzienne aktualności prawne
- Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
- Bogatą bibliotekę materiałów wideo
- Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty