Interpretacja indywidualna z dnia 31 grudnia 2021 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0112-KDIL2-2.4011.825.2021.2.AA
Podatek dochodowy od osób fizycznych w zakresie ulgi badawczo-rozwojowej.
stwierdzam, że Pana stanowisko w sprawie oceny skutków podatkowych opisanych stanów faktycznych oraz zdarzeń przyszłych w podatku dochodowym od osób fizycznych jest:
- nieprawidłowe – w części dotyczącej odpisów amortyzacyjnych od wartości początkowej samochodu osobowego wykorzystywanego w prowadzonej przez Pana działalności badawczo-rozwojowej,
- prawidłowe – w pozostałej części.
Zakres wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej
Dnia 28 września 2021 r. wpłynął Pana wniosek z 23 września 2021 r. o wydanie interpretacji indywidualnej, który dotyczy podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie ulgi badawczo-rozwojowej. Uzupełnił go Pan – w odpowiedzi na wezwanie – pismem z 8 grudnia 2021 r. (wpływ 8 grudnia 2021 r.). Treść wniosku jest następująca:
Opis stanów faktycznych oraz zdarzeń przyszłych
Opis działalności prowadzonej przez Wnioskodawcę
Wnioskodawca, będący osobą fizyczną, prowadzi działalność gospodarczą pod (…) (dalej jako: działalność Wnioskodawcy). Dochody osiągane w ramach działalności Wnioskodawcy są opodatkowywane, na podstawie art. 30c ustawy o PIT 19%, podatkiem liniowym.
Wnioskodawca jest właścicielem marki (…), w ramach której wytwarzane są części samochodowe wykorzystywane w motorsporcie (w kontekście przedmiotowego wniosku działalność Wnioskodawcy i (…) będą stosowane zamiennie).
Produkowane przez (…) części samochodowe cechują się podwyższonymi parametrami eksploatacyjnymi i użytkowymi, pozwalającymi sprostać wymaganiom stawianym przez motorsport (w zakresie parametrów eksploatacyjnych oraz poziomu bezpieczeństwa). O ich wyjątkowości decydują jednak autorskie rozwiązania konstrukcyjne, które cieszą się uznaniem także poza granicami kraju (przeszło 90% produkcji sprzedawane jest poza Polską).
Model działalności Wnioskodawcy wymusza ciągłe wdrażanie nowych produktów. Do ich tworzenia zaangażowani są pracownicy z różnych działów (w szczególności są to pracownicy z działów: konstrukcyjnego, obróbki skrawaniem, produkcji oraz magazynowego). Dla każdego projektu (nowego produktu) powoływany jest tzw. „zespół projektowy”, składający się ze specjalistów ze wspomnianych wyżej działów. Zespół ma za zadanie zaprojektować nową część samochodową, przeznaczoną do konkretnego modelu auta, w taki sposób, aby zostały spełnione wstępne założenia konstrukcyjne (parametry eksploatacyjne i bezpieczeństwo) oraz jak najefektywniej zostały wykorzystane zasoby materiałowo-ludzkie, w których posiadaniu jest Wnioskodawca.
Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych
- Codzienne aktualności prawne
- Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
- Bogatą bibliotekę materiałów wideo
- Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty