Interpretacja indywidualna z dnia 26 kwietnia 2021 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0113-KDIPT1-2.4012.57.2021.2.JS
zwolnienie z opodatkowania podatkiem VAT sprzedaży zabudowanych nieruchomości gruntowych
INTERPRETACJA INDYWIDUALNA
Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2020 r., poz. 1325, z późn. zm.) Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawczyni przedstawione we wniosku z 26 stycznia 2021 r. (data wpływu 2 lutego 2021 r.), uzupełnionym pismami z 23 marca 2021 r. (data wpływu 26 marca 2021 r.), 1 kwietnia 2021 r. (data wpływu 7 kwietnia 2021 r.) oraz 12 kwietnia 2021 r. (data wpływu 21 kwietnia 2021 r.), o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie zwolnienia z opodatkowania podatkiem VAT sprzedaży zabudowanych nieruchomości gruntowych – jest prawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 2 lutego 2021 r. wpłynął do tutejszego Organu ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie zwolnienia z opodatkowania podatkiem VAT sprzedaży zabudowanych nieruchomości gruntowych.
Przedmiotowy wniosek został uzupełniony o doprecyzowanie opisu sprawy oraz uiszczenie brakującej opłaty.
We wniosku przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe (z uwzględnieniem uzupełnień wniosku).
Wnioskodawczyni jest osobą fizyczną prowadzącą jednoosobową działalność gospodarczą i w takim charakterze składa niniejszy wniosek. Zainteresowana, jako osoba prywatna, bez związku z prowadzoną działalnością gospodarczą nabyła wraz z mężem zabudowaną nieruchomość na podstawie aktu notarialnego z dnia 10.11.1995 r. Przedmiotowa nieruchomość została nabyta przez małżonków pozostających w ustroju małżeńskiej wspólnoty majątkowej. Nieruchomość ta została następnie wprowadzona do ewidencji środków trwałych działalności gospodarczej prowadzonej przez męża Wnioskodawczyni. To wprowadzenie do ewidencji środków trwałych poprzedzone było ustaleniem prawidłowego stanu faktycznego i prawnego z urzędem skarbowym. Mianowicie mąż Zainteresowanej wystąpił do urzędu skarbowego z zapytaniem dotyczącym zasad ustalenia wartości początkowej tego środka trwałego, która powinna zostać ujawniona w ewidencji środków trwałych. Rozumowanie męża Wnioskodawczyni opierało się na ocenie, czy jest możliwość szacunkowej oceny wartości nieruchomości i po wykonaniu operatu szacunkowego, amortyzowaniu przedmiotowego środka trwałego według wartości początkowej ustalonej na podstawie tego operatu szacunkowego. Organ podatkowy stwierdził jednak, że proponowane przez męża Wnioskodawczyni rozwiązanie nie jest prawidłowe w zakresie wyceny wartości – wartość ta powinna być oceniona na podstawie faktycznie poniesionych kosztów. W związku z powyższym mąż Zainteresowanej zastosował się do opinii urzędu skarbowego, wpisując do ewidencji środków trwałych wartość przedmiotowej nieruchomości zgodnie z aktem notarialnym.
Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych
- Codzienne aktualności prawne
- Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
- Bogatą bibliotekę materiałów wideo
- Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty