Interpretacja indywidualna z dnia 5 marca 2021 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0114-KDIP1-2.4012.526.2020.1.RM
posiadanie w Polsce stałego miejsca prowadzenia działalności gospodarczej, brak obowiązku ustanowienia przedstawiciela podatkowego, opodatkowanie usług oraz prawo do odliczenia podatku naliczonego
INTERPRETACJA INDYWIDUALNA
Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1, art. 14r ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2020 r., poz. 1325 z późn. zm.) Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko przedstawione we wniosku wspólnym z dnia 7 grudnia 2020 r. (data wpływu za pośrednictwem platformy ePUAP 7 grudnia 2020 r.), uzupełnionym w dniu 13 grudnia 2020 r. (data wpływu za pośrednictwem platformy ePUAP 13 grudnia 2020 r.), o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie posiadania w Polsce stałego miejsca prowadzenia działalności gospodarczej, braku obowiązku ustanowienia przedstawiciela podatkowego, opodatkowania usług oraz prawa do odliczenia podatku naliczonego - jest prawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 7 grudnia 2020 r. wpłynął do tutejszego organu ww. wniosek wspólny o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie posiadania w Polsce stałego miejsca prowadzenia działalności gospodarczej, braku obowiązku ustanowienia przedstawiciela podatkowego, opodatkowania usług oraz prawa do odliczenia podatku naliczonego.
Wniosek uzupełniono w dniu 13 grudnia 2020 r. (data wpływu za pośrednictwem platformy ePUAP 13 grudnia 2020 r.).
We wniosku złożonym przez:
- Zainteresowanego będącego stroną postępowania:A. Limited;
- Zainteresowanego niebędącego stroną postępowania: B. Sp. z o.o.
przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe:
Niniejszy wniosek o interpretację jest wnioskiem wspólnym, jaki jest składany przez A. (dalej: A) i B. Sp. z o.o. (dalej: B) celem potwierdzenia stanu faktycznego, jaki będzie obowiązywał w relacji pomiędzy wskazanymi podmiotami od dnia 1 stycznia 2021 r., a więc od zakończenia okresu przejściowego w związku z opuszczeniem Unii Europejskiej przez Wielką Brytanię. W rezultacie uznania Wielkiej Brytanii za państwo, które nie jest członkiem Unii Europejskiej i nie mają do niego zastosowania procedury obowiązujące pomiędzy państwami członkowskimi Unii Europejskiej, obowiązki B. jako zleceniobiorcy A. ulegną rozszerzeniu i zakres czynności podejmowanych na rzecz A. będzie szerszy. W związku z tym, dla potrzeb niniejszego wniosku, przyjmuje się, że Wielka Brytania (kraj siedziby A.) nie jest państwem członkowskim Unii Europejskiej, a tym samym A. nie ma na terytorium żadnego państwa członkowskiego Unii Europejskiej swojej siedziby.
Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych
- Codzienne aktualności prawne
- Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
- Bogatą bibliotekę materiałów wideo
- Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty