20.04.2021 Ubezpieczenia

Wyrok NSA z 20 kwietnia 2021 r., sygn. II GSK 668/18

Reklama produktu leczniczego nie może wprowadzać w błąd co do wskazań do jego stosowania i musi odpowiadać zaleceniom zawartym w Charakterystyce Produktu Leczniczego, a w razie naruszenia tych wymogów organy mogą nakazać zaprzestanie jej emisji.

Teza od Redakcji

Reklama nie może wprowadzać w błąd co do zakresu zastosowania preparatu.

Gazeta Prawna nr 123/2021

Naczelny Sąd Administracyjny w składzie: Przewodniczący Sędzia NSA Krystyna Anna Stec (spr.) Sędzia NSA Joanna Sieńczyło-Chlabicz Sędzia del. WSA Jacek Czaja po rozpoznaniu w dniu 20 kwietnia 2021 r. na posiedzeniu niejawnym w Izbie Gospodarczej skargi kasacyjnej A. Sp. z o.o. w P. od wyroku Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Warszawie z dnia 20 października 2017 r. sygn. akt VI SA/Wa 184/17 w sprawie ze skargi A. Sp. z o.o. w P. na decyzję Głównego Inspektora Farmaceutycznego z dnia [...] listopada 2016 r. nr [...] w przedmiocie nakazu zaprzestania prowadzenia niezgodnej z przepisami reklamy oddala skargę kasacyjną.

Uzasadnienie

Wyrokiem z 20 października 2017 r., sygn. akt VI SA/Wa 184/17 Wojewódzki Sąd Administracyjny w Warszawie oddalił skargę A. Sp. z o.o. w P. na decyzję Głównego Inspektora Farmaceutycznego z [...] listopada 2016 r. w przedmiocie nakazu zaprzestania reklamy.

Zaskarżoną decyzją Główny Inspektor Farmaceutyczny (dalej: GIF), na podstawie art. 62 ust. 1 i ust. 2 pkt 1 i pkt 2, art. 53 ust. 1, art. 56 pkt 2 i art. 55 ust. 2 pkt 2 ustawy z 6 września 2001 r. - Prawo farmaceutyczne (tekst jedn. Dz. U. z 2008 r. Nr 45 poz. 271 ze zm.; dalej: u.p.f.), art. 138 § 1 pkt 1 w zw. z art. 127 § 3 ustawy z 14 czerwca 1960 r. - Kodeks postępowania administracyjnego (tekst jedn. Dz. U. z 2016 r. poz. 23 ze zm.; dalej: k.p.a.), po rozpoznaniu wniosku spółki A. o ponowne rozpatrzenie sprawy zakończonej decyzją GIF z [...] marca 2016 r. (w zakresie pkt 1, 2 i 4 zaskarżonej decyzji), którą organ:

1. nakazał spółce A. natychmiastowe zaprzestanie prowadzenia niezgodnej z obowiązującymi przepisami reklamy audiowizualnej produktu leczniczego B. (wersja "dzieci"), kierowanej do publicznej wiadomości w formie spotu emitowanego w stacjach telewizyjnych;

ikona kłódki
Treści dostępne dla abonentów IFK Platformy Księgowych i Kadrowych

Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych

  • Codzienne aktualności prawne
  • Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
  • Bogatą bibliotekę materiałów wideo
  • Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty
Kup dostęp
Powiązane dokumenty