04.09.2020

Czyny nieuczciwej konkurencji w biurach rachunkowych

Biura rachunkowe są przedsiębiorcami. Prowadzą zatem działalność gospodarczą i muszą pozyskiwać klientów, konkurując z innymi firmami księgowymi jakością świadczonych usług, udogodnieniami czy ceną. Nie zawsze jednak ta rywalizacja ma charakter zgodny z prawem i czasami zdarza się, że biuro rachunkowe dopuszcza się czynu nieuczciwej konkurencji.

 

Czynem nieuczciwej konkurencji jest działanie sprzeczne z prawem lub dobrymi obyczajami, jeżeli zagraża lub narusza interes innego przedsiębiorcy lub klienta (art. 3 ust. 1 ustawy z 16 kwietnia 1993 r. o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji - j.t. Dz.U. z 2019 r. poz. 1010 ze zm.; dalej: ustawa o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji).

Czynami nieuczciwej konkurencji, które mogłyby mieć miejsce w biurze rachunkowym, są np.:

  • wprowadzające w błąd oznaczenie przedsiębiorstwa,
  • wprowadzające w błąd oznaczenie usług,
  • naruszenie tajemnicy przedsiębiorstwa,
  • nakłanianie do rozwiązania lub niewykonania umowy,
  • pomawianie lub nieuczciwe zachwalanie,
  • utrudnianie dostępu do rynku,
  • przekupstwo osoby pełniącej funkcję publiczną, a także
  • nieuczciwa lub zakazana reklama,
  • prowadzenie lub organizowanie działalności w systemie konsorcyjnym oraz
  • nieuzasadnione wydłużanie terminów zapłaty za wykonane usługi.
ikona kłódki
Treści dostępne dla abonentów IFK Platformy Księgowych i Kadrowych

Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych

  • Codzienne aktualności prawne
  • Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
  • Bogatą bibliotekę materiałów wideo
  • Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty
Kup dostęp
Powiązane dokumenty