Gdy zakupiłeś budynek na raty możesz zaliczać do kosztów uzyskania przychodu odpisy amortyzacyjne począwszy od miesiąca następującego po miesiącu, w którym wprowadziłeś ten budynek do ewidencji środków trwałych
Przedsiębiorca nabył od podatnika VAT budynek biurowo-magazynowy za łączną cenę 2 400 000 zł. W umowie sprzedaży określono wartość gruntu na 400 000 zł, a budynku 2 000 000 zł. Należność została rozłożona na cztery raty, każda po 600 000 zł. Czy przedsiębiorca może już teraz zaliczać do kosztów odpisy amortyzacyjne od tego budynku? Czy też musi czekać aż spłaci ostatnią ratę?
Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych
- Codzienne aktualności prawne
- Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
- Bogatą bibliotekę materiałów wideo
- Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty
Masz już konto? Zaloguj się