Bank może cofnąć płatność, gdy podatnik nie ma rachunku VAT
Osoba fizyczna prowadząca działalność gospodarczą ma konto osobiste. Świadczy usługi budowlane. Jest czynnym podatnikiem VAT. Wystawia faktury na nieduże kwoty. Wystawiła ostatnio fakturę w wysokości do 12 000 zł. Nie otrzymała zapłaty za tę fakturę, ponieważ bank cofnął płatność. Jako przyczynę bank podał brak rachunku VAT, gdyż zleceniodawca zastosował MPP. Co w tej sytuacji powinien zrobić przedsiębiorca, aby otrzymywać zapłatę za usługę na swoje konto? Czy bank mógł tak postąpić?
Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych
- Codzienne aktualności prawne
- Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
- Bogatą bibliotekę materiałów wideo
- Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty
Masz już konto? Zaloguj się