Napiwki od klientów nie powinny być opodatkowane VAT
Spółka świadczy usługi restauracyjne. Klienci (zarówno indywidualni, jak i reprezentujący firmy) przekazują napiwki obsługującym ich pracownikom Spółki (kelnerom). Napiwki te mają charakter dobrowolny, a ich przyznanie i wysokość zależy tylko od uznania klientów, ich oceny i dobrej woli. Przekazanie napiwku następuje m.in. przez doliczenie (na prośbę klienta) napiwku do rachunku lub doliczenie kwoty napiwku przy płatności terminalem płatniczym, a także przez pozostawienie reszty lub innej kwoty gotówki po rozliczeniu rachunku. Stosowane przez Spółkę systemy sprzedażowe pozwalają określić i jednoznacznie przypisać kwoty poszczególnych przydzielonych napiwków konkretnym pracownikom, dlatego możliwe jest generowanie okresowych raportów, na podstawie których Spółka rozlicza się z pracownikami z napiwków. Spółka nie pobiera sobie żadnych kwot z napiwków. Czy dobrowolnie i uznaniowo przydzielane pracownikom napiwki powinny być doliczane do obrotu Spółki i opodatkowane VAT?
Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych
- Codzienne aktualności prawne
- Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
- Bogatą bibliotekę materiałów wideo
- Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty