Można wystawić fakturę zbiorczą bez otrzymania od klienta paragonów fiskalnych
Spółka prowadzi działalność gospodarczą polegającą m.in. na sprzedaży detalicznej paliw silnikowych. Niektórzy klienci uczestniczą w programie sprzedażowym. Klienci ci otrzymują specjalne karty. Dane klienta, który przystąpił do programu, zostają zarejestrowane w specjalnie przygotowanym module systemu kasowo-magazynowego stacji paliw Spółki. Transakcje dokonywane przez klienta prowadzącego działalność gospodarczą na stacji paliw Spółki przy użyciu karty są fiskalizowane. Klient po dokonaniu transakcji otrzymuje na stacji paliw paragon fiskalny. Jest on wydawany każdorazowo i zawiera NIP klienta. Spółka na żądanie klienta wystawia fakturę zbiorczą (w formie papierowej) do transakcji udokumentowanych wcześniej wystawionymi paragonami fiskalnymi, zawierającymi NIP tego klienta. Wystawiając fakturę zbiorczą, Spółka nie otrzymuje od klienta paragonów fiskalnych. Faktura zbiorcza jest wystawiana maksymalnie za okres jednego miesiąca kalendarzowego. Spółka posiada zabezpieczenie systemowe, które uniemożliwia ponowne wystawienie faktury do konkretnego (tego samego) paragonu fiskalnego. Zabezpieczenie to uniemożliwia również wystawienie faktury innemu klientowi niż temu, który posługiwał się kartą i którego NIP znalazł się na paragonie fiskalnym. Czy Spółka postępuje prawidłowo, wystawiając klientowi fakturę zbiorczą w sytuacji, gdy ten zgłasza żądanie wystawienia faktury zbiorczej a jednocześnie nie paragonów fiskalnych?
Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych
- Codzienne aktualności prawne
- Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
- Bogatą bibliotekę materiałów wideo
- Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty