Czy usługi turystyczne mogą być refakturowane jako VAT marża
PROBLEM
Spółka prowadzi działalność w zakresie hurtowej sprzedaży towarów. W ramach swojej działalności Spółka organizuje różnego rodzaju akcje promocyjne oraz programy lojalnościowe dla kontrahentów, w których nagrodą mogą być wyjazdy zagraniczne lub krajowe (nagrody). Program wyjazdów obejmuje m.in. zwiedzanie i inne atrakcje turystyczne, a także imprezy integracyjne czy bankiety. W celu zakupu nagród Spółka korzysta z usług biur turystycznych, które wystawiają na rzecz Spółki faktury VAT marża. W praktyce mogą zdarzyć się sytuacje, w których Spółka będzie refakturować koszty nagród na inne podmioty. Nabywane i refakturowane przez nią usługi będą stanowić usługi turystyki nabywane dla bezpośredniej korzyści turysty. Czy w sytuacji obciążenia (refakturowania) innych podmiotów kosztami nagród, których nabycie zostało udokumentowane fakturami VAT marża, Spółka również ma prawo do wystawienia faktury VAT marża?
Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych
- Codzienne aktualności prawne
- Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
- Bogatą bibliotekę materiałów wideo
- Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty