Słodycze w opakowaniach zbiorczych mogą być uznane za prezenty o małej wartości
Spółka (podatnik VAT czynny) zajmuje się m.in. produkcją artykułów spożywczych i słodyczy. W ramach akcji promocyjno- marketingowych Spółka przekazuje towary (słodycze) jako nagrody bądź podarunki/prezenty. Jednostkowa cena nabycia lub jednostkowy koszt wytworzenia poszczególnych towarów nie przekracza kwoty 10 zł netto. Ze względów praktycznych, m.in. w celu zapewnienia efektywnego transportu, przekazywane towary mogą być pakowane w "grupy" po kilkanaście lub kilkadziesiąt sztuk (np. w opakowaniach zbiorczych). Łączna wartość wszystkich towarów przekazywanych jednemu obdarowanemu jednorazowo może przekraczać 100 zł netto. Czy w opisanej sytuacji towary (słodycze) nieodpłatnie przekazywane przez Spółkę na rzecz osób obdarowanych mogą być uznane za prezenty o małej wartości i tym samym ich wydanie nie podlega opodatkowaniu VAT?
Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych
- Codzienne aktualności prawne
- Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
- Bogatą bibliotekę materiałów wideo
- Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty