27.02.2019 Podatki

Czy likwidowane środki trwałe muszą być zdemontowane, aby rozliczyć stratę w kosztach

PROBLEM

Spółka zajmuje się wytwarzaniem i przesyłem ciepła do budynków. W marcu 2019 r. Spółka podjęła decyzję o likwidacji jednej z kotłowni i podłączonej do tej kotłowni infrastruktury do przesyłu i dystrybucji ciepła (tj. rurociągi przesyłowe, sieci cieplne wraz z komorami, przyłączami do budynków i ciepłociągi). Przyczyną likwidacji kotłowni oraz infrastruktury było wypowiedzenie umów na dostawę ciepła przez znaczną część odbiorców. Brak wystarczającej liczby odbiorców spowodował zakończenie produkcji ciepła w tej kotłowni. Składniki zlikwidowane w związku z likwidacją kotłowni, tj. rurociągi przesyłowe, sieci cieplne wraz z komorami, przyłączami do budynków i ciepłociągu, zostały pozbawione cech użytkowych przez odcięcie ich od kotłowni i uległy likwidacji przez pozostawienie w gruncie z uwagi na wysokie koszty demontażu - koszty odzysku fragmentów tych sieci byłyby wyższe od ich wartości, co byłoby nieopłacalne ekonomicznie. Na początku kwietnia 2019 r. sporządzony został przez komisję likwidacyjną i zatwierdzony przez zarząd protokół fizycznej likwidacji tych składników majątku. Spółka nie zaprzestała działalności w zakresie wytwarzania i przesyłania ciepła. Czy strata powstała w wyniku likwidacji środków trwałych (nieumorzonych całkowicie) może być kosztem uzyskania przychodów?

ikona kłódki
Treści dostępne dla abonentów IFK Platformy Księgowych i Kadrowych

Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych

  • Codzienne aktualności prawne
  • Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
  • Bogatą bibliotekę materiałów wideo
  • Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty
Kup dostęp
Powiązane dokumenty
ikona zobacz najnowsze Dokumenty podobne