Podatnik, który przyjął zwrot towaru, nie musi korygować przychodu wstecz
Podatnik, który na skutek uznania reklamacji przyjął zwrot sprzedanego wcześniej towaru, nie musi korygować swoich przychodów wstecz. Powinien to zrobić na bieżąco, w miesiącu przyjęcia zwrotu towaru. Korekta ta nie jest bowiem spowodowana błędem rachunkowym lub inną oczywistą omyłką.
PROBLEM
W kwietniu 2017 r. wystawiłem fakturę korygującą do sprzedaży z 10 stycznia 2017 r. Korekta spowodowana jest przyjęciem zwrotu towaru, który miał miejsce w kwietniu 2017 r. W związku z korektą mój przychód zmniejszył się o 900 zł. Kiedy mam skorygować przychód w pkpir – w kwietniu 2017 r. czy może powinienem się cofnąć do stycznia 2017 r.?
Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych
- Codzienne aktualności prawne
- Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
- Bogatą bibliotekę materiałów wideo
- Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty
Masz już konto? Zaloguj się