Nie zawsze podatnik musi wystawić fakturę na żądanie klienta
Klient ma 3 miesiące na zgłoszenie żądania wystawienia faktury. Po upływie tego terminu podatnik może dobrowolnie fakturę wystawić, ale nie ma takiego obowiązku. Ponadto podatnik, od którego klient zażądał wystawienia faktury – powinien wiedzieć, że nie musi tego żądania spełniać natychmiast. Ma na to czas do 15. Dnia miesiąca następującego po miesiącu zgłoszenia żądania.
PROBLEM
W jakim terminie należy wystawić fakturę klientowi, na rzecz którego sprzedaż została udokumentowana paragonem? Klient w lipcu 2016 r. dokonał u nas zakupów, na które został wystawiony paragon. W lutym 2017 r. przyszedł z paragonem z żądaniem wystawienia faktury. Czy musimy mu ją wystawić?
Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych
- Codzienne aktualności prawne
- Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
- Bogatą bibliotekę materiałów wideo
- Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty
Masz już konto? Zaloguj się