20.03.2017 Podatki

Nie zawsze podatnik musi wystawić fakturę na żądanie klienta

Klient ma 3 miesiące na zgłoszenie żądania wystawienia faktury. Po upływie tego terminu podatnik może dobrowolnie fakturę wystawić, ale nie ma takiego obowiązku. Ponadto podatnik, od którego klient zażądał wystawienia faktury – powinien wiedzieć, że nie musi tego żądania spełniać natychmiast. Ma na to czas do 15. Dnia miesiąca następującego po miesiącu zgłoszenia żądania.

PROBLEM

W jakim terminie należy wystawić fakturę klientowi, na rzecz którego sprzedaż została udokumentowana paragonem? Klient w lipcu 2016 r. dokonał u nas zakupów, na które został wystawiony paragon. W lutym 2017 r. przyszedł z paragonem z żądaniem wystawienia faktury. Czy musimy mu ją wystawić?

ikona kłódki
Treści dostępne dla abonentów IFK Platformy Księgowych i Kadrowych

Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych

  • Codzienne aktualności prawne
  • Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
  • Bogatą bibliotekę materiałów wideo
  • Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty
Kup dostęp
Powiązane dokumenty