Przedsiębiorca nie musi dokonać wstecznej korekty w związku ze zwrotem sprzedanych w 2016 r. towarów
Zwrot przez kontrahenta w 2017 r. wadliwego towaru zakupionego w 2016 r. skutkuje korektą in minus zarówno przychodów, jak i kosztów uzyskania przychodów. Jeśli korekta nie jest spowodowana błędem rachunkowym lub inną oczywistą omyłką, można ją dla celów podatkowych dokonać na bieżąco, tj. w okresie rozliczeniowym, w którym została wystawiona faktura korygująca.

PROBLEM
W lutym 2017 r. kontrahent zwrócił naszej spółce partię wadliwych towarów sprzedanych mu jeszcze w grudniu 2016 r. Zwrot został przyjęty do magazynu i spółka uznała reklamację tych towarów zgłoszoną przez kontrahenta. W związku z tym została wystawiona faktura korygująca i nastąpił zwrot pieniędzy zapłaconych uprzednio za te towary. Czy należy skorygować przychody 2016 r.? Czy w bilansie za 2016 r. należy uwzględnić wartość zwróconych w lutym 2017 r. towarów?
Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych
- Codzienne aktualności prawne
- Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
- Bogatą bibliotekę materiałów wideo
- Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty
