Certyfikaty wystawione po wypłacie należności potwierdzą rezydencję podatkową kontrahenta
Certyfikat rezydencji określa rezydencję podatkową we wskazanym w nim okresie. Nie ma znaczenia, że został wystawiony w późniejszym okresie. Dysponujący takim certyfikatem polski płatnik podatku może zastosować niższą stawkę podatku wynikającą z umowy o unikaniu podwójnego opodatkowania.
PROBLEM
Spółka posiada kontrahenta z Australii, któremu uiszcza opłaty licencyjne. Przez kilka lat nie udało się nam uzyskać od niego certyfikatu rezydencji. W grudniu 2016 r. otrzymaliśmy od niego kilka dokumentów Certificate of Residency Income Tax Assesment Act wystawionych 15 listopada 2016 r. Okres ważności certyfikatów obejmował kolejno styczeń – grudzień 2014 r., styczeń – grudzień 2015 i styczeń – grudzień 2016 r. Czy certyfikat jest uwzględniany w odniesieniu do wypłat ze wskazanego okresu niezależnie od momentu jego wydania?
Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych
- Codzienne aktualności prawne
- Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
- Bogatą bibliotekę materiałów wideo
- Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty