Zwrot ulgi na zakup kasy należy rozliczyć w deklaracji za okres, w którym podatnik zaprzestał działalności
Podatnik, który w ciągu trzech lat od dnia rozpoczęcia ewidencjonowania sprzedaży przy użyciu kasy rejestrującej zaprzestał jej używania, jest obowiązany do zwrotu odliczonych lub zwróconych mu kwot wydatkowanych na zakup kasy. Zwrot otrzymanej wcześniej ulgi rozlicza się poprzez wykazanie zwracanej kwoty w deklaracji podatkowej składanej za okres, w którym podatnik zaprzestał działalności.
PROBLEM
W sierpniu 2016 r. zlikwidowałam działalność gospodarczą, w której wykorzystywałam kasę rejestrującą. Ze względu na to, że używałam kasy przez okres krótszy niż trzy lata, muszę zwrócić ulgę w kwocie 700 zł, którą odliczyłam przy zakupie kasy. W jakiej formie powinnam zwrócić ulgę, tj. czy zwrot ten mogę rozliczyć w ostatniej deklaracji VAT-7K za III kwartał 2016 r., czy też kwotę 700 zł powinnam przekazać bezpośrednio na rachunek bankowy urzędu skarbowego?
Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych
- Codzienne aktualności prawne
- Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
- Bogatą bibliotekę materiałów wideo
- Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty