Podatnik może zaliczyć do kosztów wydatki na promocję cudzego produktu
W obrocie gospodarczym zdarzają się sytuacje, w których od sprzedaży produktów innego przedsiębiorcy zależy wielkość lub możliwość sprzedaży produktów podatnika. W takiej sytuacji podatnik promując te cudze produkty, działa w celu zwiększenia własnych przychodów. Jest więc uprawniony do zaliczenia wydatków na taką promocję do kosztów podatkowych.
PROBLEM
Prowadzimy działalność w zakresie sprzedaży aplikacji multimedialnych dedykowanych do konkretnych urządzeń. Sprzedażą tych urządzeń zajmują się inne podmioty. Nasze produkty można zainstalować wyłącznie na wskazanych urządzeniach. W celu zwiększenia sprzedaży naszych produktów postanowiliśmy przeprowadzić akcję promocyjną urządzeń multimedialnych, dla których są przeznaczone nasze aplikacje. Promocja polega na tym, że klient kupujący urządzenie będzie mógł zaopatrzyć się również w sprzedawane przez nas aplikacje.
Całkowity koszt promocji jest ponoszony przez naszą spółkę. Akcja odbędzie się przy współpracy podmiotów sprzedających urządzenia. Czy wydatki na ten cel spółka może ująć w kosztach swojej działalności?
Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych
- Codzienne aktualności prawne
- Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
- Bogatą bibliotekę materiałów wideo
- Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty