15.04.2015 Kadry i płace

Pracodawca nie może odmówić wypłaty premii byłemu pracownikowi, jeżeli spełnił warunki do jej otrzymania

Pracodawca, dokonując podziału środków na premie o charakterze regulaminowym, ma obowiązek uwzględnienia także byłych pracowników, jeżeli premia stanowiła składnik wynagrodzenia za pracę w okresie, w którym pozostawali oni w zatrudnieniu.

PROBLEM

Pracownikom naszej firmy przysługują na podstawie umowy o pracę premie kwartalne. Wypłacamy je w ciągu 2 miesięcy od zakończenia danego kwartału. Ponadto w regulaminie premiowania jest zapis, zgodnie z którym pracownik ma prawo do tej premii, jeżeli w chwili jej wypłaty pozostawał w zatrudnieniu. Z końcem stycznia 2015 r. na mocy porozumienia stron zakończyliśmy współpracę z jednym z pracowników. Poinformowaliśmy go, że nie otrzyma premii za IV kwartał 2014 r., gdyż data jej wypłaty przypada 27 lutego 2015 r., a więc po zakończeniu stosunku pracy. Jednak były pracownik wystąpił z roszczeniem o wypłatę premii, wskazując, że jest ona należna w związku z wypracowaniem wymaganej normy w ostatnim kwartale 2014 r. Czy osoba ta może skutecznie dochodzić premii?

ikona kłódki
Treści dostępne dla abonentów IFK Platformy Księgowych i Kadrowych

Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych

  • Codzienne aktualności prawne
  • Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
  • Bogatą bibliotekę materiałów wideo
  • Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty
Kup dostęp
Powiązane dokumenty