Nie można anulować faktury, gdy doszło do wykonania usługi
Wystawienie faktury oznacza co do zasady konieczność zapłaty wynikającego z niej podatku. W przypadku faktycznego wykonania czynności, mimo że kontrahent odmawia przyjęcia faktury, nie ma możliwości jej anulowania.
PROBLEM
Spółka wykonała usługi budowlane i wystawiła innemu podatnikowi VAT fakturę, którą ujęła w rejestrze sprzedaży. Faktura została przekazana nabywcy, który jej jednak nie przyjął. Wskazał on, że usługi wykonane są niewłaściwie, a zgodnie z umową podstawą do wystawienia faktury jest bezusterkowe wykonanie prac. Czy w takim przypadku można anulować fakturę?
Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych
- Codzienne aktualności prawne
- Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
- Bogatą bibliotekę materiałów wideo
- Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty
Masz już konto? Zaloguj się