Wewnętrzwspólnotowa transakcja trójstronna, spełniająca warunki określone w art. 135 ust. 1 pkt 2 ustawy o VAT, może być rozliczona według procedury uproszczonej, zgodnie z art. 135 ust. 1 pkt 4 ustawy, przenosząc obowiązek rozliczenia VAT na ostatniego w kolejności podatnika.
W procedurze uproszczonej import towarów możliwy jest na podstawie commercial invoice, niezależnie od zapłaty na moment odprawy. Sprzedaż pudełka z licencją, uznaną za świadczenie złożone z elementem dominującym w postaci usługi (licencji), podlega opodatkowaniu stawką VAT dedykowaną dla usług.
Podatnikowi rozliczającemu VAT z tytułu importu towarów na zasadach określonych w art. 33a ustawy o VAT nie przysługuje prawo do korekt deklaracji podatkowej w dowolnym terminie; musi je dokonać w ciągu czterech miesięcy od powstania obowiązku podatkowego, w przeciwnym wypadku utraci prawo do takiego rozliczenia i będzie musiał zapłacić podatek wraz z odsetkami.
Srebrne sztabki sklasyfikowane pod kodem CN 7106 nie mogą być opodatkowane podatkiem VAT według procedury marży jako towary używane na mocy art. 120 ustawy o VAT, gdyż są wyłączone z tej procedury.
Procedurę uproszczoną w wewnątrzwspólnotowej transakcji trójstronnej należy stosować, gdy spełnione są warunki art. 135 ustawy o VAT, co pozwala na rozliczenie VAT przez ostatniego podatnika. Liczba podmiotów nie wpływa na zastosowanie procedury, jeśli formalne wymogi dla trzech uczestników są spełnione.
Brak możliwości rozliczenia transakcji łańcuchowej z udziałem Podmiotów 1 i 3 z zastosowaniem procedury uproszczonej.
Uznanie opisanej transakcji za wewnątrzwspólnotową transakcję trójstronną i obowiązek rozliczenia - jako ostatniego w kolejności podatnika VAT - dokonanej dostawy towarów przez drugiego w kolejności podatnika VAT.
Uznanie transakcji za wewnątrzwspólnotową transakcję trójstronną rozliczaną z zastosowaniem procedury uproszczonej oraz jej dokumentowanie w ewidencji, deklaracji oraz w informacji podsumowującej.
Prawo do zastosowania procedury uproszczonej dla wewnątrzwspólnotowej transakcji trójstronnej opisanej w art. 135 i 136 ustawy o VAT przedstawionych w Scenariuszu 1 i 2.
Korekty w procedurze uproszczonej w związku ze zwrotem towarów przez Nabywcę.
Opodatkowanie transakcji trójstronnej wg procedury uproszczonej oraz jej dokumentowanie w pliku JPK i informacji podsumowującej.
Ustalenie miejsca świadczenia dla kompleksowej usługi związanej z obsługą procesów posprzedażowych Produktów B oraz prawa do odliczenia podatku naliczonego z tytułu importu Produktów Zamiennych.
Braku możliwości rozpoznania transakcji nabycia towarów od firmy z Czech w przypadku dokonania importu na terenie Niemiec jako transakcji trójstronnej uproszczonej oraz braku obowiązku rozliczenia podatku VAT i wykazania jej w deklaracji JPK_V7M, braku obowiązku rozliczenia podatku VAT od sprzedaży towarów do firmy z Francji w przypadku dokonania importu na terenie Niemiec i wykazania jej w deklaracji
prawo do rozliczenia dokonywanej transakcji jako wewnątrzwspólnotowej transakcji trójstronnej, do której ma zastosowanie procedura uproszczona
w zakresie prawa do odliczenia podatku VAT wynikającego z decyzji organu celno-skarbowego, niewykazywania w deklaracji podatku należnego określonego na podstawie decyzji organu celno-skarbowego i okresu, w którym należy wykazać podatek
w zakresie prawa do odliczenia podatku VAT wynikającego z decyzji organu celno-skarbowego, niewykazywania w deklaracji podatku należnego określonego na podstawie decyzji organu celno-skarbowego i okresu, w którym należy wykazać podatek
Uznanie, że Wnioskodawca może traktować nieodpłatnie wydane dystrybutorom (odbiorcom) towary jako próbki, o których mowa w art. 7 ust. 7 ustawy, a tym samym nie ma obowiązku wykazania podatku VAT od przekazywanych nieodpłatnie próbek, oraz że nieodpłatne wydanie towarów nie podlega opodatkowaniu podatkiem VAT, a także w zakresie możliwości stosowania procedury uproszczonej do rozliczania podatku należnego
Podatek od towarów i usług w zakresie: rozliczenia importu towarów na terytorium Polski, momentu powstania obowiązku podatkowego z tytułu importu towarów, obliczenia i wykazania kwoty podatku należnego, określenia, czy rozliczenie zamknięcia stanowi dokument celny, możliwości rozliczenia podatku należnego zgodnie z art. 33a ustawy, konieczności rozliczania podatku należnego zgodnie z art. 33a ustawy
uznanie dostawy Urządzenia przez Spółkę A za wewnątrzwspólnotowe nabycie towarów oraz rozpoznania wewnątrzwspólnotowej transakcji trójstronnej, o której mowa w art. 135 ust. 1 pkt 2 ustawy w zakresie rozliczenia tej transakcji w ramach procedury uproszonej określonej w art. 135 ust. 1 pkt 4 ustawy
w zakresie ustalenia czy transakcje pomiędzy Wnioskodawcą a Nabywcą w ramach Modelu E stanowią wewnątrzwspólnotową dostawę towarów oraz prawa do zastosowania stawki podatku VAT w wysokości 0% dla ww. dostaw
Prawo do zastosowania procedury uproszczonej określonej w art. 135 ust. 1 pkt 4 ustawy o VAT.