Czy informacje o wynikach badań, otrzymane w związku z realizacją porozumień z podmiotami wykonującymi te badania, będą stanowiły dla Spółki przychód z tytułu nieodpłatnych świadczeń, o których mowa w art. 12 ust. 1 pkt 2 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych?
czy koszty pojedynczych próbek, testerów bądź produktów, przekazywanych redakcjom, stanowią koszty uzyskania przychodu dla Spółki w sytuacji gdy bezpośrednim skutkiem takiego przekazania nie były ukazujące się w prasie artykuły na temat towarów sprzedawanych przez Spółkę lub artykuły w inny sposób dotyczące Spółki.
Czy przekazanie ulotek informacyjnych, jako związane z prowadzonym przez Spółkę przedsiębiorstwem, a także przekazanie artykułów spożywczych na cele reprezentacji i reklamy w celu ich zużycia na terenie zakładu pracy przez klientów i kontrhentów Spółki podlega opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług?
Czy wydawanie próbek określonych w art. 7 ust. 3 i 7 ustawy o podatku od towarów i usług nie podlegajacych VAT należy traktować jako reklamę zgodnie z art. 16 ust. 1 pkt 28 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych w ramach limitu lub nielimitowaną np. przekazywane na targach lub dużym odbiorcom handlowym (hurtowniom) do wyeksponowania, czy jako koszty handlowe?
Pytanie dotyczy opodatkowania podatkiem od towarów i usług przekazania przez Spółkę w ramach usług w zakresie reklamy/ promocji produktów leczniczych materiałów w formie ulotek i upominków, a także produktów spożywczych dla swoich klientów.
Czy wykonywane przez Wojewódzki Inspektorat w B. usługi pobierania prób, przeprowadzenia badań makroskopowych i laboratoryjnych oraz oceny organoleptycznej wykonywanej na zlecenie wnioskodawcy podlegają opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług.
1) Podatnik zwraca się z zapytaniem, czy dokonywane przekazanie podlega opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług.Zdaniem Podatnika, przekazanie ulotek i banerów jest związane z prowadzonym przedsiębiorstwem i nie powinno podlegać opodatkowaniu podatkiem VAT.2) Podatnik zwraca się z zapytaniem, kiedy powstaje obowiązek podatkowy z tytułu świadczonych usług oraz czy ma prawo do zastosowania stawki
Z przedstawionego we wniosku stanu faktycznego wynika, że Podatnik jest producentem produktów leczniczych dystrybuowanych i sprzedawanych w kraju i za granicą. W celu informowania i zachęcania do stosowania produktów leczniczych Spółka dostarcza osobom uprawnionym do ich otrzymywania, próbki produktów leczniczych o znikomej wartości materialnej, nie mające wartości handlowej. Każda dostarczana próbka