Możliwość korzystania ze zwolnienia podmiotowego dla świadczenia usług pośrednictwa faktoringowego.
Brak możliwości zastosowania zwolnienia od podatku VAT na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 38 ustawy dla usług świadczonych przez Wnioskodawcę.
Ustalenie czy wynagrodzenie otrzymane za wykonywane czynności stanowi podstawę opodatkowania w rozumieniu art. 29a ust. 1 ustawy oraz czy wykonywane czynności korzystają ze zwolnienia od podatku VAT na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 38 ustawy.
Świadczone przez Państwa usługi, opisane we wniosku, spełniają definicję usługi pośrednictwa w świadczeniu usług ubezpieczeniowych. W związku z tym, opłata pobierana wprost od klienta zawierającego umowę ubezpieczenia (Wynagrodzenie), stanowi wynagrodzenie za czynności podlegające zwolnieniu od podatku od towarów i usług na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 37 ustawy.
Wykonywane przez Państwa czynności na rzecz Banku w ramach Etapu I, wypełniają przesłanki pośrednictwa i tym samym będą korzystać ze zwolnienia od podatku VAT na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 38 i pkt 40 ustawy.
Zwolnienie od podatku VAT dla świadczonych usług przez Oddział realizowanych w ramach zawieranych umów pośrednictwa i brak zwolnienia od podatku VAT dla świadczonych usług przez Oddział realizowanych w ramach zawieranych umów doradczych.
Skutki podatkowe świadczonych przez Państwa usług wykonywanych w ramach Konsorcjum na rzecz Nowego ZU, a także sposobu dokumentowania rozliczeń finansowych dokonywanych pomiędzy Państwem i Nowym ZU.
W świetle art. 8b ust. 2 ustawy, opodatkowaniu VAT w odniesieniu do dystrybuowanych bonów podlega/będzie podlegała wyłącznie prowizja należna Spółce stanowiąca ekwiwalent usługi pośrednictwa świadczonej na rzecz Partnera. Natomiast zatrzymana przez Spółkę wartość sprzedaży niewykorzystanych bonów i kuponów nie będzie podlegała opodatkowaniu podatkiem VAT.
Zastosowanie zwolnienia od podatku dla usług pośrednictwa finansowego.
Zastosowanie zwolnienia od podatku VAT do świadczonych usług na rzecz instytucji finansowej.
Czynności wykonywane przez B na Państwa rzecz, na podstawie Umowy o Współpracy, spełniają przedstawione wyżej przesłanki wynikające z orzecznictwa TSUE dla uznania ich za usługi pośrednictwa w świadczeniu usług, o których mowa odpowiednio w art. 43 ust. 1 pkt 38 i 40 ustawy.
Ustalenie, czy wykonywana usługa na rzecz zamawiającego, stanowiąca element transferu pieniędzy w ramach programu regionalnego w zakresie realizacji zadań finansowanych ze środków europejskich w perspektywie finansowej 2021-2027 jest zwolniona od podatku na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 40 ustawy.
Przychody uzyskiwane przez Pana ze świadczenia w ramach działalności gospodarczej – usług sklasyfikowanych pod symbolem PKWiU 74.90.12.0 – może Pan opodatkować 8,5% stawką ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych określoną w art. 12 ust. 1 pkt 5 lit. a) ustawy.
Dotyczy zwolnienia od podatku czynności w zakresie pośrednictwa sprzedaży kart kredytowych oraz czynności w zakresie pośrednictwa w udzielaniu pożyczek wykonywanych na rzecz Banku.
Prawo do zastosowania zwolnienia od podatku na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 7 ustawy o VAT dla świadczonych przez Pana usług.
Opodatkowanie wyłącznie usług pośrednictwa, których podstawą opodatkowania jest prowizja, w przypadku dystrybucji bonów jednego przeznaczenia i bonów różnego przeznaczenia oraz w przypadku dystrybucji kart pieniądza elektronicznego i uznania tych usług za usługi pośrednictwa finansowego podlegające zwolnieniu od opodatkowania na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 40 ustawy.