Samochody osobowe i ciężarowe to środki transportu powszechnie wykorzystywane w firmach. W 2019 r. ustawodawca wprowadził nowe zasady zaliczania do kosztów uzyskania przychodów wydatków związanych z nabyciem i używaniem samochodów osobowych, zwłaszcza tych droższych. Zasady te nie zmieniły się natomiast w stosunku do samochodów ciężarowych. Nie objęły także podatku naliczonego od wydatków dotyczących
Ustawa z 29 października 2010 r. o zmianie ustawy o podatku od towarów i usług jest pierwszą opublikowaną nowelizacją VAT. W poprzednim numerze Mk zostały omówione zmiany wprowadzone tą nowelizacją dotyczące zwolnień z VAT. Na łamach tego opracowania omówimy pozostałą część zmian wprowadzonych tą ustawą. Wejdą one w życie z dniem 1 stycznia 2011 r.
w zakresie obowiązku pobrania podatku u źródła od wypłacanych podmiotowi szwedzkiemu należności z tytułu wynajmu samochodów
w zakresie obowiązku pobrania podatku u źródła od wypłacanych podmiotowi czeskiemu należności z tytułu wynajmu samochodów
Nabyty przez Wnioskodawcę żuraw samojezdny nie stanowi środka transportu, ponieważ nie służy do przemieszczania towarów ani osób. Tym samym, przedmiotowy pojazd nie będzie wypełniał definicji nowego środka transportu i środka transportu. Zatem do czynności jego nabycia nie będzie miał zastosowanie art. 103 ust. 4 i 5 ustawy, tzn. Wnioskodawca nie będzie miał obowiązku przedłożenia naczelnikowi urzędu
w zakresie:ustalenia, czy koszty ponoszone przez Spółkę na jednostkach sprzętowych oraz środkach transportu (gromadzone w ewidencji księgowej na poszczególnych MPK-ach) Spółka prawidłowo ujmuje w ciężar kosztów uzyskania przychodu zgodnie z dyspozycją art. 15 ust. 4d
Podatek od towarów i usług w zakresie opodatkowania usług najmu dźwigów wraz z operatorem.
Czy Spółka właściwie ustaliła stawkę amortyzacyjną dla zakupionego samochodu specjalnego R.?
Podatek dochodowy od osób prawnych w zakresie opodatkowania zryczałtowanym podatkiem dochodowym dywidendy oraz należności licencyjnych wypłacanych spółce niemieckiej.
Podatek dochodowy od osób prawnych w zakresie opodatkowania zryczałtowanym podatkiem dochodowym dywidendy oraz należności licencyjnych wypłacanych spółce niemieckiej.
Należy uznać za prawidłowe stanowisko Wnioskodawcy, że opłaty o których mowa w przedstawionym stanie faktycznym nie powinny być opodatkowane w sposób zryczałtowany, jednakże nie z tego względu, że środki transportu nie mieszczą się w kategorii pojęcia urządzeń przemysłowych oraz, że płatności z nimi związane nie mają związku z terytorium Polski. Kluczowe znaczenie dla rozstrzygnięcia niniejszej sprawy
Czy w świetle art. 8 i 12 PL-CZ UPO, Spółka nie jest zobowiązana do poboru zryczałtowanego podatku (podatku u źródła) w związku z wypłatą Dostawcy wynagrodzenia za dzierżawę lokomotyw?
w zakresie możliwości wydania zaświadczenia VAT-25 w przypadku nabycia pojazdu samochodowego na terytorium kraju
Podstawa opodatkowania przy wewnątrzwspólnotowym nabyciu używanego samochodu z Niemiec do Polski.
Wezwanie przez ZUS zainteresowanego do osobistego stawiennictwa u lekarza orzecznika lub przed komisją lekarską nie oznacza dla wezwanego dodatkowych kosztów związanych z dojazdem. W takiej sytuacji można domagać się zwrotu kosztów przejazdu. Dotyczy to dojazdu z miejsca zamieszkania do ZUS i z powrotem.
brak obowiązku rozliczenia na druku VAT-23 przemieszczenia żurawia kołowego
rozpoznanie wewnątrzwspólnotowego nabycia towarów - ładowarki kołowe
Czy Wnioskodawca, w opisanym stanie faktycznym, ma obowiązek stosowanie do art. 26 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych pobierać od wynagrodzeń wypłacanych za usługi wynajmu pojazdów zryczałtowany podatek na podstawie art. 21 ust. 1 pkt 1 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych?
Czy Wnioskodawca, w opisanym stanie faktycznym, ma obowiązek stosowanie do art. 26 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych pobierać od wynagrodzeń wypłacanych za usługi wynajmu pojazdów zryczałtowany podatek na podstawie art. 21 ust. 1 pkt 1 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych?